• Chocoloco

Ni som inte duschar varje dag, tvättar ni inte av underlivet och rumpan varje dag heller?!

Läste till min förvåning att det finns folk som inte duschar varje dag.

Ni som tillhör denna kategori, tvättar ni inte underlivet och rumpan varje dag heller?!

Eller står ni över vasken på nåt vis varje morgon och gör det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-19 14:05

"Bästa sättet att hålla sig fräsch är att tvätta underlivet 1-2 gånger per dag med tvål och vatten."

Källa: www.apoteket.se/apoteket/jsp/Crosslink.jsp&a=328

• Svar på tråden Ni som inte duschar varje dag, tvättar ni inte av underlivet och rumpan varje dag heller?!
  • lia76

Jag tvättar underliv och rumpa varje morgon och kväll.
    Duschar lite då och då, men inte varje dag eftersom jag torkar ut huden så mycket då.

Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Mumin

Varför skulle det vara konstigt att inte duscha varje dag? Jag gör det iofs men det är mest för att vakna och för att jag ändå måste blöta håret. Men om man inte har ett jobb där man blir smutsig eller mycket svettig så räcker det ju att tvätta av sig på de intima delarna. Det är inte särskilt bra för huden att duscha varje dag.

• Tomtemormor

Duscha kan du göra varje dag. Det är intvålningen som torkar ut huden. Ofta räcker det faktiskt med att duscha med bara vatten.

Mumin skrev 2008-01-18 20:32:03 följande:
    Varför skulle det vara konstigt att inte duscha varje dag? Jag gör det iofs men det är mest för att vakna och för att jag ändå måste blöta håret. Men om man inte har ett jobb där man blir smutsig eller mycket svettig så räcker det ju att tvätta av sig på de intima delarna. Det är inte särskilt bra för huden att duscha varje dag.
  • Chocoloco

Huden tåler definitivt en 5-minuters dusch varje dag. Gör den inte det har man något rejält allvarligt fel.

• Ch Belair
    Chocoloco skrev 2008-01-18 20:38:50 följande:
    Huden tåler definitivt en 5-minuters dusch varje dag. Gör den inte det har man något rejält allvarligt fel.
    Öh, ja tänka sig att det finns personer som har extremt känslig hud, eller exem eller liknande.
  • lövet2

TS - Kanske du skulle göra en mer anonym omröstning i stället, om du vill ha ärliga svar ...

• lia76

Jag blir torr av bara vatten så jag duschar inte varje dag.
    Om jag haft jobbiga dagar så jag blivit svettig, skitig (you name it) så duschar jag ju självklart.
    Men har jag i stort sett bara varit hemma hela dagen så ser jag ingen vits med att duscha

Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Sweetheart

Så om man inte duschar varje dag... kan man inte vara ren då heller? Eller hålla sig ren på annat sätt?

• Pink Muffin

Jag duschar inte varje dag, men jag tvättar snällt musen och stjärten varje morgon och vid behov kväll...

Jag blir illamående av köphysterin... tills jag hittar nåt jag bara måste ha...
  • Poena

Jag fattar inte heller. Alla vet ju att man börjar ruttna bort om man inte duschar varje dag.

Svar på tråden Ni som inte duschar varje dag, tvättar ni inte av underlivet och rumpan varje dag heller?!