• Fjärilsvinge

Kan man döpas till Mysak?

Hittar ingen info om namnet Mysak....kan man heta så tro? Tycker det är så fint ju. När jag sökte på namnet fanns det ej i nån namnlista för svenska namn...

• Svar på tråden Kan man döpas till Mysak?
  • Tilcha
    Nette skrev 2008-01-18 20:43:50 följande:
    sälen heter Väl Moses? Mysak är en sten....
    Det var det jag fundera på oxå...
  • blommanigbg

Mys sak, myssak, my sak, myrstack. Det är onekligen ett ovanligt namn Mysak. Jag tänkte om ts kom från något annat land. Eller hade en utländsk påbrå. Och att namnet då kanske hade någon annan anknytning/betydelse också. Men det är nog bara en ordlek gjord av Astrid. Ovanligt. Men vill man att sitt barn ska ha ett ovanligt namn så är det väl utmärkt.
    Låter mysigt. En mysig Isak...

• Saarraa

När jag hör namnet Mysak så tänker jag på en dagisavdelning som jag jobbade på som hette så :)

• Ms Em
    Nette skrev 2008-01-18 20:43:50 följande:
    sälen heter Väl Moses? Mysak är en sten....
    Jag har oxå för mig att sälen hette Moses... hmmm..

Men Mysak tyckte jag lät riktigt trevligt! Som någon sa tidigare, lite mysigt sådär.
  • Fjärilsvinge

Man uttalar namnet Mysack, men stavar det Mysak. Törs man namnge sitt barn det? Trodde det va ett namn ju...hihi blev så förvånad att det inte fanns med i almenackan.

• Malin 83

Jag hade en katt som hette Mysak! :)

• Dinosaurien

Fjärilsvinge: Jag tycker det passar utmärkt på en katt men skulle aldrig döpa mitt barn till det! Känns som att man hindrar barnet från en seriös karriär för evigt...man kan ju inte ta det på allvar liksom!

• hjärterum

har en vän här på fl,vars katt heter mysak....men eftesom det fanns nån man med det namnet så är det ju ett giltigt namn...typ som namnet My i killform;)My och Isak!?

• Magini

Vi hade en häst i stallet som hette Mysak.. Men jag tycker det är ett fint namn!

• Rosenöga

Passar bra på ett mysigt djur. Som gulligt smeknamn kan man använda det hur mycket som helst till en liten kille. Aldrig att jag skulle välja det som namn.

• linjes

Ja en hund kan väl döpas till det=)

• Nette

Döp honom till Isak men kalla honom Mysak. Jag her en gudotter som kallas sitt smeknamn av alla! Ingen vet typ ens att hon heter nått annat.

• Nette

Döp honom till Isak men kalla honom Mysak. Jag her en gudotter som kallas sitt smeknamn av alla! Ingen vet typ ens att hon heter nått annat.

• Myan81

Jag tycker att Mysak är jättefint! Annorlunda utan att bli typ "Månfare"... Kör på det om det känns rätt!!

• Von Ellsen

Sälen heter Moses, Det är en sten som De leker är en värdefull diamant som de kallar Mysak

• Kapha

Kan kan man väl...men det var ju (enligt mig) inte fint precis.... Det finns ju så många snygga/ fina/ vackra namn som inte förknippas med allt möjligt.....Jag kan inte låta bli att undra vad det är för fel på "vanliga" namn....namn som inte ifrågasätts och väcker massa undran... För övrigt tycker jag självklart ni döper er son till vad NI vill, och sk***er i andras åsikter.

• MalinJi

Ja, det kan man. Min son heter Mysak i tilltalsnamn. Vi och han tycker att namnet är väldigt fint. När vi berättade att vår son skulle heta Mysak, var väldigt många skeptiska till vårt val men allteftersom så tyckte alla att ?Ja, men han är ju faktiskt en Mysak?. Nu är han 14 år och som sagt så tycker han själv om sitt namn o skulle inte vilja heta något annat.

Svar på tråden Kan man döpas till Mysak?