• Minxy

Bara för man är smal!!!!!

Min syster kämpar konstant för att gå upp i vikt.
    Hon väger ca 42 kg till sina 160 cm. Hon KAN inte gå upp och tycker det är skitjobbigt. Hon vägde som mest när hon var runt 18 år (52 kg) och då tränade hon stenhårt 6 dagar/veckan, så det var musklerna som vägde. Men då såg hon ännu smalare ut....

Sedan håller jag med om att man inte alls är frisk och sund bara för att man är smal eller "normalbyggd". Jag räknas som "normal" med mina 58 kg till 166 cm, men min kropp mår inte bra eftersom jag göder den med för mycket chips/dricka/godis. Finns säker gott om överviktiga som har bättre grundkondis och kosthållning än mig!

Gravid i vecka 35!
  • Minxy
    Tipi skrev 2008-01-19 15:28:52 följande:
    Stoppar också i mig så otroligt mycket skit! När man aldrig lagt på sig kilon av skräpmat och godis så har i alla fall jag jättesvårt att bli motiverad att äta hälsosammare. Jag är så otroligt sockerberoende och börjar nästan få panik över att jag inte kan hantera sötsuget, varje dag är det nått skräp jag stoppar i mig.Fick barn för 3 mån sen och får nästan dåligt samvete när folk komenterar att jag ser likadan ut som innan graviditeten, kompisar ger mig nästan onda ögat!! "Åh, du kan verkligen stoppa i dig vad som hellst utan att bry dig", själv är jag rädd för att bli FÖR smal. Hm, och frågan är bara hur man ser ut på insidan. Måste verkligen ta tag i det här!!! Gah!
    Mmm, jag undrar hur mina blodfetter ser ut och så....kan inte direkt vara toppen
    Gravid i vecka 35!
  • Minxy
    lilla fin skrev 2008-01-20 15:49:00 följande:
    skärp er brudar.ni är lyxiga.
    Nej, det är något som många får för sig, men det är inte kul att vara benig och se utmärglad ut. Nu har ju inte jag det problemet, men min syster har som sagt det.
    Alla människor har alltid sagt: "Åh vilken tur du har - du behöver aldrig tänka på vad du stoppar i dig!" men det måste hon visst, annars rasar hon i vikt!

Samma sak när hon blev gravid - alla sa att "Jamen ett par barn kommer fylla ut dig". Icke. Hon rasade i vikt efter båda barnen och väger som sagt nu ca 42 kg till sina 160 cm.
    Det ser inte sunt ut och hon mår dåligt över det. Hon är alltid den som börjar äta och den sista som slutar äta - hon måste äta konstant för att hålla sin vikt eller försöka få upp den!
    Gravid i vecka 35!
Svar på tråden Bara för man är smal!!!!!