• TigerLily

Vart kan jag hitta begagnade fina annorlunda möbler????

Hej!

Ska flytta till radhus om några veckor och e jättesugen på att fynda lite nya möbler..... Har kollat lite på blocket, Gula tidningen, Tradera...
    men skulle vilja veta om nån har nått annat tips? Nån butik med begagnade möbler å heminredning? Gärna med äldre möbler och olika stilar. Har hört talas om Taxinge... nån som har information?

• Svar på tråden Vart kan jag hitta begagnade fina annorlunda möbler????
  • AnnaKlara

Här är en till som snart flyttar till radhus

Jag gillar möbel/antikaffären som ligger på Bondegatan, strax innan tjallamalla och Lisa Larsson. Mycket 50-talsgrejer, visserligen är priserna lite högre än på loppis eller blocket men så blir det ju när en affär gör "sorteringsjobbet" åt en. Sen brukar jag alltid kolla på Stadsmissionen (på Hornsgatan precis vid Mariatorget) och Myrorna på Klara Norra Kyrkogata. Särskilt den Myrorna-butiken har HUR mycket som helst, både av möbler och småpjunk, och jag ser OFTA mycket som jag tycker är riktigt schysst (köper dock inte för tillfället, vi har bott i en tvåa i 6 år nu så den är verkligen MAXIMALT möblerad ).

Det finns massor mer men dessa är nog mina favoriter. Älskar att handla second hand! Jag skriver mer om jag kommer på nåt

• TigerLily

Åh, tack!! Ska kolla där nu i veckan!

• TigerLily

ronja3; wow vilka fina grejer!!!!! *vill ha*

Nån fler som vet nått bra ställe där man hittar fina begagnade möbler?

• Jollsan

Jag tror att det är på Volmar Yxkullsgatan på Söder som det ligger en rolig second hand butik...finns gamla skyltdockor o allt möjligt därnere! Myrorna i Hjorthagen, vid Ropsten, är rejält stor oxå!
    Jag gillar 50-60 tals möbler, så det är så kul att titta i second hand butiker!
    Lycka till!

Svar på tråden Vart kan jag hitta begagnade fina annorlunda möbler????