• Magini

Törstig?

Jag är så sjukt törstig! Och jag är en sån som i vanliga fall dricker alderless för lite vatten men nu bara MÅSTE jag dricka... Är det ett vanligt gravid-symtom eller ska jag oroa mig för att det är något annat?

Någon annan som varit törstigare än vanligt i början av graviditeten?

• Svar på tråden Törstig?
  • Magini

Ja precis vad jag tänkte.. Hmm.. Ska till barnmorskan om 2 veckor så jag får nog fråga då..

Ingen annan som känner sig mer törstig än vanligt?

• Magini

Ja fråga och lova att skriva tillbaka!
    Jag dricker ju inga sjukliga mängder men mer än jag brukar..

• Magini

Va skönt att det finns fler som dricker mera än vänligt!

LadyMa: Är det okej att dricka 4 liter vatten om dagen?! Har för mig att nån sagt att det inte är bra med för mycke..
    Jag dricker kanske 2-2,5 liter /dag och det är mycke mer än jag brukar.. Jag är i vanliga fall skitdålig på att dricka förutom vid maten..

LillaFlingan: Helt klart att man kissar mera nu! (även om jag inte kan säga om det beror på graviditeten eller att jag nu faktis dricker som jag ska?!)

• Magini

Gossow: Ja den där effekten att kasta i sig massa vatten för att sedan vara irriterad för man måste kissa känner jag igen! haha..

Jo kroppen säger nog till vad den behöver men vart går gränsen för "för mycke" ??

Ska prata med barnmorskan iallfall men det är ju skönt att höra att vi är många törstomaner!!!

• Magini

LadyMa: Man blir ju orolig men om din läkare säger så så borde det ju stämma! Dom brukar ju veta.. haha..

Tack alla för alla svar! Blir mycke lugnare när ni har så bra svar på allt!=) Då sörplar jag på och hoppas på det bästa!

• Magini
    Gossow skrev 2008-01-19 10:00:46 följande:
    Magini: ja visst och jag då som ska hälla i mig på kvällarna....måste springa upp på toa på nätterna *jobbisch*
    Här är det oxå kvällsdrickning som gäller! Känns som kroppen tar igen allt på kvällen som jag slarvat med under dan.. Och då får man ju skylla sig själv och kissa på natten eller tiidigt på morgonen..
Svar på tråden Törstig?