• sandy sandy

När är man en ung förälder?

Funderade lite på när anser folk att man är en ung föräldrer?? Själv har jag lite olika "grupper" jag delar in i... Men vore kul att höra vad ni tycker? När är man en ung förälder?

• Svar på tråden När är man en ung förälder?
  • Miniigirl

Jag själv är 23 år och var det när jag fick min son...men jag ser mig inte som ung mamma! En ung mamma för mig är en som är under 20 år

Är oxå lite intresserad av vad andra anser vara ungt:)

men TS vad räknar du som ung förälder? skulle vara roligt att höra din åsikt oxå:)

• sandy sandy

aaa ja har funderat på om ja är en ung mamma eller inte... ja kommer va 24 när bäbis kommer. ja tycker de e en "lagom" ålder... eller hur ska ja säga, ja tycker att de e ganska ugnt, men inte för ugnt. är lixom normalt. man e väl ung i såna fall tills man e 30 alla fall... e man under 20 tycker ja man e en ung mamma, men dock för ung...

• Elle83

Jag tycker att man är ung mamma om man är under 25...Då jämför jag med vad som är snittåldern för att få barn idag, vilket ligger runt 30...
    Jag har hunnit få 2 barn och jag är precis 25 idag
    Så jag ser mig själv som en ung mamma!

• marysoul

Jag tycker under 20 är ungt... Jag är 20 och ska ha barn om 6 veckor. Men jag räknar mig inte som nån speciellt ung mamma... Jag tycker det är normalt. Dom flesta i min släkt har vart 20 när dom fått barn! Nu när min lilla bebbe kommer så blir det fem genrationer samtidigt, och så var det när min pappa föddes också! :)
    Så jag tycker det är fullt normalt :P

• Unbella

Jag brukar tycka att en ung mamma e under 22 år.

• HelleBelle

Sen kan jag dela in i ung mamma och FÖR ung mamma. Vet inte hur jag ska förklara det. Jag var 27år när jag fick sonen, visst känner jag mig ung, jämfört med de som blir mamma för första gången när de är 40.
    MEN ofta när jag säger ung mamma menar jag och kanske vissa andra FÖR ung i sitt/mitt tycke. Vad är då för ung? ja det är ju en annan fråga...

• sandy sandy

HelleBelle skrev 2008-01-28 19:22:59 följande:

Sen kan jag dela in i ung mamma och FÖR ung mamma. Vet inte hur jag ska förklara det. Jag var 27år när jag fick sonen, visst känner jag mig ung, jämfört med de som blir mamma för första gången när de är 40. MEN ofta när jag säger ung mamma menar jag och kanske vissa andra FÖR ung i sitt/mitt tycke. Vad är då för ung? ja det är ju en annan fråga...
    Vi tänker nog ganska lika där! Svårt å förklara det där ju :) Men ja tycker oxå att det finns UNG mamma å FÖR UNG mamma...
  • Cazi

unga mamma tycker jag är under 20. jag kommer precis ha fyllt 25 när 2:an anländer och det tycker jag är vanligt, eller hur säger man tycker inte att det spelar in att förstföderskeåldern stiger.

Svar på tråden När är man en ung förälder?