Hjälp oss få ordning hemma...
Finns jättemånga bra inredningstrådar men de handlar oftast om så många olika saker.
Vi är helt hopplöst dåliga på att hålla ordning, och vi har inga vettiga system för att kunna hålla ordning heller.
Hjälp oss - vi behöver smart och bra förvaringsmöjligheter som gör det lätt att hålla ordning/efter alla saker som vi samlar på oss. Det får inte vara "krångligt" för då utnyttjar vi det inte.
Dessutom behöver vi verkligen rensa bort massa saker - förrådet svämmar redan över. Vi är samlarråttor till tusen och har läskigt svårt att göra oss av med saker.
Så vi behöver hjälp med
*Förvaring av olika slag för allt möjligt
*Hur rensar man bäst?
*Hur tänker man i vardagen för att det inte skall behöva bli så rotigt?
Förutsättningarna är att karln jobbar väldigt väldigt mycket och inte alls är pigg på att spendera sin hemmatid på städning och plock (jo han måste - men det gör ju att man gärna drar på det tills det är katastrof)
Jag är hemma med 9 månaders och känner mig rätt begränsad då hon vill och behöver mycket uppmärksamhet och inte gärna "sitter brevid och pysslar" när jag städar.
Hennes sovstunder går oftast åt till att duscha, dricka varmt kaffe osv.
Men inget av det är giltiga ursäkter för att det skall se ut som fan - så tipsa tipsa tipsa
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-19 11:53
Just det, givetvis är ekonomin en "bromskloss" - dvs vi kan inte köpa massa nya smarta/snygga möbler så att säga, utan får utgå från vad vi har och komplettera istället