Spikar man kan spika i murstock med???
E det någon som vet om detta finns?
E det någon som vet om detta finns?
Man borrar och sätter en plugg som man sedan kan skruva i en skruv i.
Det finns krokar och fästen som man kan mura in, men då måste man ju veta det innan man murar, eller knackar loss och murar in... och det senare alternativet är ju knappast speciellt kul.
De som är för inmurning finns nog inte i nytillverkning. Man får fynda i ex. antikaffärer, spis o kamin affärer m.m.
Då var det som min sambo trodde att det inte fanns spik. Hade tänkt att spika upp fina grenar och hänga olika saker på grenarna och då vill jag helst inte borra eftersom det behövs en del hål. Tråkigt då:(
Hej hej!
Har kollat med en snickare å han sa att man inte får göra NÅGON som helst åverkan på murstocken om den används. Men om ni inte eldar så kan man spika i fogarna med stål- eller klippspik.
Man ska var försiktig med vad man gör med en murstock, men det finns inga regler för vad man får sätta i ytskiktet på en murstock. Spikar man in ngt så kan man ju rubba eventuella stenar, borrar man försiktigt går det bra.
En sån uppstättning som du tänkt dig gokie, den skulle jag nog inte själv ha gjort. Det som man sätter upp på en murstock ska nog helst vara sådant som s.a.s. ska hänga där för all framtid även när man byter inredningssmak.
Min sambo sa att det inte e nån fara att borra i vår murstock för det var mycket puts utanpå+att vi har rör. Själv kan jag inget om detta
Om ni har rör dragna behöver man knappast oroa sig för att skorstenen blir otät, gissningsvis var den alltså otät redan innan ni drog in rör Lycka till
Vill du få grenen att sitta lääääänge så kan du använda dig av en varmlimspistol och limma fast grenen snyggt på Murstocken.
Ingen åverkan på innehållet blir det då!
Ska grenen sitta bara några dagar veckor så kan du använda en grön fästmassa och trycka ditt den. Men det betyder att grenen får inte vara jättetung för då ramlar den garanterat ner.
Jag använder mig av smältlim och det har funkat superbra.
Men då är det bara att spika på.