• Pincushion86

Okej att dricka Red bull vid graviditete?

Hej

Jag har kollat på livsmedelsverket och hittade inget om man får dricka Red bull som gravid. Jag är v.10 och undrar alltså om de kan vara farligt/skadligt att dricka Red bull. Inte dricka de i stora mängder utan en burk kanske. På burken står de "Hög koffeinhalt" så de är därför jag undrar hur de fungerar med Red bull.

Någon som vet? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Okej att dricka Red bull vid graviditete?
  • Mumin

Jag har läst på Red Bull-burkar att det inte rekommenderas till gravida. Men den texten är kanske borttagen? Kolla!

• Chanteuse

Vad jag vet så får man inte dricka det när man är gravid.

• MyFine

njaa.. man ska väl inte dricka det när man är gravid pga Taurinet?

• viseversa

finns annan dryck som smakar som red bull men utan coffein! tyvärr vet jag ej vad den heter! Men dom har börjat med den på barer sen det kom fram att det är farligt att blanda alkohol och red bull av någon andledniong! den ska tydligen vara som läsk fast smakar exakt samma som red bull!

• Pincushion86

De finns ingen sådan text kvar på burken om att de inte rekommenderas till gravida. jag har kollat.

• buffybus

läste på en energi dryck idag faktiskt som min mans bror hade druckit ifrån...just av den nyfikenhet om gravid kan dricka...

där stod att drycken inte rekomenderas till barn, gravida m.m OM man är överkänslig mot koffein....

så har man inga problem med koffein så kan man alltså dricka det....en burk dessutom tror jag alla klarar....

sen får man ju själv avgöra... men borde inte va så mkt värre än massa kaffe eller cola...

Längtar efter dig bebis
  • Kakan03

Men är det någon som vet om man kan dricka energidrycken "V" (den är ganska ny och har en limegrön burk) för den innehåller tydligen inte Taurin

• buffybus

den hette nog "hustler" den jag läste på....tror jag...

Längtar efter dig bebis
  • God Is A Girl

Alla energidrycker utan taurin bör vara lugnt. Men kobinationen av koffein och taurin är ju mindre bra, men det är det för vem som helst.
    Fast en burk skadar nog inte. om man nu kan hålla sig till en burk

• Pincushion86

Sambon har köpt hem Red bull och de gjorde mig så sugen... Men nu törs jag nog inte dricka Jag får dricka juice istället.

• buffybus

ok jag hade nog druckit ändå... 1 burk skadar inte... tycker ibland att folk kan överreagera lite..och man ska inte alltid lyssna på det...

så e du nu så sugen så ta en burk.... jag måste va en riktig syndare för jag dricker cola zero varje dag och där finns aspartam i... hehe

Längtar efter dig bebis
  • Pincushion86

Får man inte dricka cola zero? Hur är de med vanlig coca cola då?

• Mokajeng86

Man ska inte dricka redbull enligt min BM ..

• pinuppis

1 burk red är so 12 koppar kaffe som INTE rekommenderas när man ä gravid

• rosentagg

Man ska undvika Red Bull och liknande, då det är ämnen i som inte är bra för fostret. Har läst på flera av burkarna att de råder gravida att låta bli! Man ska oxå undvika att dricka koffein, som finns i både kaffe, te och cola (mm) eller iaf ta det lugnt med koffeinet och inte få i sig för mkt.

• Zixi

rätt onödigt att dricka energidryck om man inte måste. hade själv inte tagit några onödiga risker

• Tingeling83

man ska ej tro all man hör & läser ... nee men du ska ej dricka för mkt ... en liten klunk på 9 månader gör inget ... tror jag .. ja drack redbull dagligen .... visste ej ja va gravid ... men ja sluta när ja fick reda på de .. smakat på de ngn gång .. precis som en smutta vin smaka jag på nyår .. bm sa de va inget farligt

tänk på alla de som röker & tar droger när de e gravida ... samma sak typ

Svar på tråden Okej att dricka Red bull vid graviditete?