Jag har sett att du skrivit i en annan tråd också om att du har dina skäl att bete dig på det här sättet och att du tror att alla tonåringar som gör det har skäl. Det skulle vara väldigt intressant att höra i alla fall allmänt om vad det är för skäl och varför du hatar din mamma, om du vill dela med dig. Det är väldigt starka ord och det beteende du själv säger att du har kan ju knappast kallas "positivt". Så det vore väldigt intressant för mig och andra som försöker förstå tonåringar att få höra lite om de skäl du har för det.
Bevabus skrev 2008-01-20 09:37:11 följande:
Jag är 17 år och beter mig sådär. Jag har mina skäl och det har säkert din tonåring också. Hon känner bara inte för att prata med dig om det. Precis som jag.Därför så har jag SJÄLV kontaktat BUP, bara för att få prata ut och för att lösa mina problem. Det handlar INTE om att komma föräldern närmre utan om att göra sitt eget liv lite lättare. Sen i slutet av den perioden så kan man faktiskt välja om man vill ha med föräldern på mötena och om man vill tala ut med den.Såvitt jag vet så är det inte särskilt många som väljer det då det faktiskt är rätt "motbjudande" (ursäkta ordet men det är sant) att ha någon som man är sur på i samma rum och som man ska ha ett känslomässigt samtal
med.Nu vet ju inte jag allt om er situation, om vad som ligger bakom, hur illa läget är osv. Mitt problem har pågått i 4 år nu så...jag kan bara tala av egen erfarenhet. Det har gått så långt att jag HATAR min mamma. Det ordet är starkt. Akta så att det inte går så långt med din dotter så hon känner så för dig också.Men kom även ihåg att hon måste vara REDO att gå till BUP. Om inte hon vill dit då blir det väääldigt svårt att få med henne. Hoppas det löser sig!P.S TVINGA INTE dit henne! Stort varningstecken på dom orden! Det kommer praktiskt taget att förstöra er relation. För SÅ viktigt är det faktiskt inte att hon snackar med BUP, tro det eller ej. Jag har ju överlevt i 4 år och det är först nu som jag vill snacka med BUP. För att jag är red. Så tvinga inte dit henne om hon verkligen inte vill. Lägg bara fram förslaget.