• Siri85

Är det rätt att skaffa barn när man är 14 år?

Ska man verkligen behålla ett barn när man bara är 14 år? Är man tillräckligt mogen vid 14 års ålder att bli mamma?

jag själv tycker absolut inte att man ska skaffa barn när man är 14 år, men jag vill höra vad ni andra säger?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-20 00:13
    Är det skillnad om man blir våldtagen eller om man har sex frivilligt? Ska man behålla barnet vid 14 års ålder eller göra abort? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det rätt att skaffa barn när man är 14 år?
  • GashH

Nej, skulle helst inte vilja att min framtida dotter skaffar barn när hon är 14.

• buffybus

usch nej...vissa har knappt fått mens vid 14år...

tycker absolut INTE att det är ok..!!

hade jag haft en dotter som blivit gravid vid 14år kan jag säga att hon inte hade fått behålla det.....för hennes eget bästa....

Längtar efter dig bebis
  • AnneSophie
    Siri85 skrev 2008-01-19 23:52:25 följande:
    Ska man verkligen behålla ett barn när man bara är 14 år? Är man tillräckligt mogen vid 14 års ålder att bli mamma?jag själv tycker absolut inte att man ska skaffa barn när man är 14 år, men jag vill höra vad ni andra säger?
    Nej, självfallet inte.
    Man är varken mogen nog eller färdigväxt (varken fysiskt eller psykiskt).
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Lucke

Kan vara skillnad på att "skaffa" barn och att "behålla" ett... Finns nog mogna 14åringar, dessutom är ju mormor antagligen inte så gammal:) Jag tror inte man ska döma ut helt, däremot säger jag som ovanstående, jag skulle inte vilja att min dotter blev med barn vid 14.

• Elin hogberg

Vid 14? nej absolut inte då anser jag att man fortfarande är barn/tonåring, jag hade fyllt 20 några månader innan min dotter kom och vid den åldern tycker jag man kan börja, inte tidigare!

• hannahlilla

Vem bestämmer rätt och fel? :P
    Jag var iofs 16 när jag blev gravid, vet inte om det hade gått alls bra om jag var 14 men det har gått otroligt bra för mig.
    Sen vet jag inte om man är mogen när man är 14, olika för alla, varför man planerar barn innan man ens fyllt 18 kan jag inte förstå men att personer väljer att inte göra abort kan jag förstå oavsett ålder eftersom jag gått igenom det själv.

Finns säkert 14åringar som är bra mammor men jag hade nog inte pallat det så tidigt.

Elvira, 19/3-07.
  • lövet2

Nej, det är inte rätt att skaffa barn vid 14 år. Om någon däremot råkar bli med barn i den åldern, så är det naturligtvis helt individuellt om kroppen och psyket är redo för ett barn ...

• logg81

Nej man är nog inte ett dugg redo... Om min dotter kommer hem och är med barn när hon är 14 och vill behålla kommer jag stå vid hennes sida. Men det är inget jag hoppas händer... Men jag skulle aldrig kunna tvinga henne till något hon inte vill.

• hannahlilla
    lövet2 skrev 2008-01-20 00:06:43 följande:
    Nej, det är inte rätt att skaffa barn vid 14 år. Om någon däremot råkar bli med barn i den åldern, så är det naturligtvis helt individuellt om kroppen och psyket är redo för ett barn ...
    Kan bara hålla med.
    Elvira, 19/3-07.
Svar på tråden Är det rätt att skaffa barn när man är 14 år?