• sarismaris

Hur är Lundmyr-kläderna i storleken?

Ni som använt kläder från "Lundmyr of sweden" på era bebisar:
    Hur är de i storleken? Kan man ha deras pytteliten-serie (alltså strl 40) på en normalstor nyfödd bebis (ca 3,5 kg) eller blir det för litet??

• Svar på tråden Hur är Lundmyr-kläderna i storleken?
  • LillaRu

Jag hade nog köpt 50/56 istället. Storlek 40 är mer för prematurbebisar... Jag ahde storlek 46 till min flicka som vägde 2780g och var 45 cm lång. Vill ha det till att Lundemyrkläderna följer standardmåtten ganska bra.

• magganhm

Strl 40 är för prematura barn, så ja, det är för litet på en bebis på 3,5 kg. Annars tycker jag att Lundmyr är generösa i strl, iaf de bodys och byxor jag har sett, men strl 50 eller 56 är att rekommendera.

Mamma till V och O, *ängeln E* och lillebror i magen v.39
  • Fru Humla

de är jättestor ai stl tycker jag. vi letade prematura kläder till våra barns kusin i somras och när vi hittade stl 44 på lundmyr blev vi glada tills vi upptäckte att min lilla klimp hade kunnat ha dem och då vägde hon 4 kg och var 52 lång...
    så min erfarenhet är att lundmyrs 44 är lika stor som tex hms 50/56

kommentera gärna Celiine Collection i mitt galleri....tackar ödmjukast
  • HugoochVilma

Har också hört att de är stora i storlekarna. Köpte deras prematurkläder av misstag - men tänker nu ta med dom till BB iallafall!

~*~*~*~*~*~* Pyre i magen - BF 13 mars 2008 ~*~*~*~*~*~*~
  • LillaRu

Ojdå olika direktiv för dig
    Eftersom de har muddar på sina byxor hade jag ändå köpt störrestorlek som bebisen kan växa i. Första månaden växer de så himla snabbt o det e kul o kunna ha kläderna lite längre! Bäst e kanske att se om det finns i en affär så du kan jämföra storlekarna.
    Lycka till!

• sarismaris

Tack för alla svar! Har nämligen också fått för mej att de är stora i storleken. Får se hur jag gör..
    Tycker de med texten "pytteliten" på magen är så himla charmiga å de finns ju bara i strl 40..

• Dolce Vita
    sarismaris skrev 2008-01-20 11:38:40 följande:
    Tack för alla svar! Har nämligen också fått för mej att de är stora i storleken. Får se hur jag gör.. Tycker de med texten "pytteliten" på magen är så himla charmiga å de finns ju bara i strl 40..
    Vi har en "pytteliten-body" i strl 40, mätte den precis mot en 56a från HM. De är precis lika långa i armarna och på bredden, dock är Lundmyren 1 cm kortare på längden.
Svar på tråden Hur är Lundmyr-kläderna i storleken?