• trasslig

Mitt hår har blivit blått (!!!)

Igår när jag hade färgat håret och skulle tvätta ur det (håret skulle bli ljusbrunt) så till min stora fasa var håret blått! Alltså någon sjuk blandning mellan blå,grå och grön. Mitt hår ser ut som att det har ruttnat eller något..

Vad ska jag göra? jag har ringt varenda frisör men ingen svarar..

:(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-20 12:33
    Jag var alltså blonderad under, så det måste alltså ha varit därför som mitt hår blev som det blev. Tycker dock att det ska framgå lite bättre på förpackningen/i instruktionerna att man inte ska använda på blonderat hår :/

• Svar på tråden Mitt hår har blivit blått (!!!)
  • Flutterby

Oj! Låter ju inte så snyggt. Jag har ingen aning, det måste väl avfärgas då kanske, men du måste ju fråga en frisör i morgon. Lycka till!

• Ex ungue leonem
    trasslig skrev 2008-01-20 12:00:52 följande:
    Igår när jag hade färgat håret och skulle tvätta ur det (håret skulle bli ljusbrunt) så till min stora fasa var håret blått! Alltså någon sjuk blandning mellan blå,grå och grön. Mitt hår ser ut som att det har ruttnat eller något.. Vad ska jag göra? jag har ringt varenda frisör men ingen svarar.. :(
    Vad hade du för färg under? Din naturliga el färgad ?
    På klon känner man lejonet
  • Cinnamon girl

Simmar du i badhus regelbundet med klorvatten?

Det kan ge sådana reaktioner.

• Pormoicheia

är du gravid?

Apprentice Moraltant
  • Hemliga 72an

Låter säkert dumt det här men... Läckert! Du är säkert den enda som har blått hår och jag skulle vilja det men mitt är bara lite lila!

• Dalkulla74

Att färga håret mörkare om det är blonderat innan kan ge sånna effekter har jag hört. Gå till en DYR frisör och få det fixat annars kan det bli än värre om någon som inte vet riktigt vad de pysslar med ska försöka rädda upp situationen. Lycka till!

• Barbella

Om du var blonderad tidigare så kan det bli missfärgat om man gör det mörkare. Mitt blev grönt när jag färgade mitt hår från blond till ljusbrunt. Antingen får du nog avfärga det eller om du tar i en röd färg. Rött tar bort grönt iallafall. Vad som tar bort blått vet jag tyvärr inte. Jag är ingen frisör men har varit med om en del hårmissar i mitt liv. Tycker inte du ska mixtra själv nu utan gå till en frisör.

• trasslig

Jag var alltså blonderad innan, så det måste alltså ha varit därför mitt hår blev såhär missfärgat.

Just nu känner jag mig bara så jäkla ful och misslyckad. Det borde ha framstått lite bättre på förpackningen och/eller i bruksamvisningen att man INTE ska färga på blonderat hår.

:(

• Ex ungue leonem
    trasslig skrev 2008-01-20 12:35:01 följande:
    Jag var alltså blonderad innan, så det måste alltså ha varit därför mitt hår blev såhär missfärgat.Just nu känner jag mig bara så jäkla ful och misslyckad. Det borde ha framstått lite bättre på förpackningen och/eller i bruksamvisningen att man INTE ska färga på blonderat hår. :(
    För att vara på den säkra sidan så bör du nog låta en frisör ta hand om ditt hår när det är blont.
  • guztav06

Har för mig att är man blond ska man lägga i lite röda pigment först för att sedan färga det mörkare!!

• Ex ungue leonem
    trasslig skrev 2008-01-20 12:00:52 följande:
    Igår när jag hade färgat håret och skulle tvätta ur det (håret skulle bli ljusbrunt) så till min stora fasa var håret blått! Alltså någon sjuk blandning mellan blå,grå och grön. Mitt hår ser ut som att det har ruttnat eller något.. Vad ska jag göra? jag har ringt varenda frisör men ingen svarar.. :(TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-20 12:33Jag var alltså blonderad under, så det måste alltså ha varit därför som mitt hår blev som det blev. Tycker dock att det ska framgå lite bättre på förpackningen/i instruktionerna att man inte ska använda på blonderat hår :/
    Du hade ringt varenda frisör men ingen svarar.Kan det bero på att de är lediga på söndagar ?
  • Söta Nasse

blått låter konstigt. Har du nån bild. Jag har råkat ut för det mesta, men för att kunna ge ett bra råd skulle det vara bra att se exakt hur det ser ut.
    Ibland måste man bleka och göra om det, och ibland använda en rödare ton

♥ Ul 6 februari ♥
  • Oktober Längtan

Du ska inte bleka det, det gör bara saken värre. Det enda som hjälper på blonderat hår om man vill ha det mörkt, är att först rödpigmentera håret (finns hos de flesta frisyrshoppar), SEN lägga i den önskade färgen man vill ha. Annars blir håret grönt etc etc..

Har sett det många ggr i mitt jobb som frisör, och det är tråkigt att det inte står bättre på förpackningen.

Det du kan göra är att åka och köpa rödpigmentering, och sen en färg till av den nyansen du vill ha. Och göra om allt. Ev. en färg med mycket rött i.

• trasslig

Hej alla! Tack för svar. Jag ringde och ringde och fick till slut tag på en Hair&Face som hade öppet. Hon lade i röd hårfärg och sedan brunt. Det vart jäääättemörkt men det skulle tydligen tonas ner. Det gick på 950 kr så jag sitter här och ångrar att jag inte gick till en frisör på en gång, då hade jag sluppit betala för fel hårfärg eller vad man ska säga.

Nu har jag dock lärt mig en läxa att man aldrig ska färga håret själv.. :P

Svar på tråden Mitt hår har blivit blått (!!!)