• Eshka

Mens eller avslag??

Verkar finnas fler med mitt problem, märker jag..
    På fredag är det 5 veckor sedan jag födde min son och de tre första veckorna hade jag lite slemmiga och ljusrosa flytningar eller avslag kan man mest kalla det. Sedan blödde jag jättemycket helt plötsligt precis samma färg som mensblodet har. Sedan kom det ljusrosa tillbaka och jag har haft det fram till i förrgår då jag började blöda som en kossa igen.. Undrar lite vad det beror på.. Känner mig väldigt öm där nere fortfarande också och varje gång jag hukar mig eller går eller står för länge så känns det som ett tryck inifrån mot själva njutningsknappen om ni förstår vad jag menar.. Vilket gör jätteont ibland.. Någon som vet vad det kan bero på? Har  även lite funderingar på hur länge avslaget håller på och när brukar det vara dags för efterkontroll?

• Eshka

Varför tillägger de flesta att dom helammar, har det någon betydelse på hur länge man har avslaget? I så fall känns det som att jag kommer få blöda ett år framöver eftersom jag tyvärr inte ammar...

• Eshka
    EJN skrev 2008-01-29 11:25:48 följande:
    Nä, det tror jag inte, men det kan ha betydelse för när mensen kommer tillbaka.
    Okej... Annars så sa min BM att när man ammar så drar livmodern ihop sig mycket fortare.. Och då undrar man ju självklart om den inte gör det när man inte ammar, eller iaf att det går mycket, mycket saktare..
Svar på tråden Mens eller avslag??