• Naty

Nån som varit till gran canaria i februari, (ang. vädret)

Har hittat en billig resa till gran canaria i början av februari, nån som varit där ungefär den perionden och vet hur vädret brukar vara under dessa månader? Kanske inte stekhett men man vill ju gärna sola lite..

• Svar på tråden Nån som varit till gran canaria i februari, (ang. vädret)
  • Lilu

Min mormor åker alltid i februari....har varit på samma ställe över 20 gånger. Dom är alltid borta mellan 2-4 veckor och brukar ha bra väder. Är iaf alltid bruna som pepparkakor

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
  • Naty

kul att höra! HIttade iaf en resa för typ 3900.. inte så dyrt med 3 stjärnigt hotell lägenhet...
    skulle va skönt me lite sol nu känner jag :)

• Lilu

Det lät skönt Jag skulle absolut åka.....själv sitter jag och letar resa för hösten

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
  • Naty

mm funderar på det faktiskt :) vart ska du åka då?

• gullican

Jag åker dit den 1:e feb. Enligt alla väderprognoser så brukar temperaturen ligga kring 21 och det duger ju med tanke på att det är i skuggan.

• Birgitta2

Jag var där i fjorton dar i januari 2007. Vi hade EN lite kylig dag, och det var på stranden. Uppe på landbacken var det fortfarande jättevarmt. Vädret jag läste här hemma var att det var 20 gr i skuggan. Men vi hade knappt en dag (förutom den jag nämnde ovan) under 25 gr och hela tiden strålande sol.

• sweet sunflower

Min faster och hennes man åker dit varje år i 14 veckor (januari till april) De åker till Las Palmas.
    Hon ringde hem till min pappa häromdagen och sa att vädret var bra, de var skönt och de hade både badat och solat ganska mycket.

Jag har varit ner två gånger och hälsat på dem. En gång i Februari och en gång i Mars. Har kunnat bada och sola båda gångerna och haft de riktigt skönt! Var bara lite "kyligt" på kvällarna så man fick ha tröja på sig ibland.

Tycker absolut att du ska åka!
    Ha en trevlig resa i så fall!
    Kram
    Tina

• Lina R

vart på gran canaria ska du?

• Lina R

Gå in på www.ving.se , charterresor, europa gran canaria och vilket område så ska det finnas en liten mindre ruta där det är dagen väder och så står det klimat och väder, klicka där så komemr det upp allt från soltimmar/dag till grader i vatten under hela året. :)

• sherlock

Håller koll på Lanzarote vädret, vi ska dit om tre veckor.

De senaste tre veckorna har det enligt BBC (som ska vara säkraste källan) varit 22-26 grade på dagen och 14-17 på natten. En molning dag har jag sett på kartan, annart sol, sol, sol!

Hoppas ni får det trevligt. Jag längtar sååå.

PS Vi fick också en billig resa på 279 pund, blir väl runt 3.800 skr va?

Svar på tråden Nån som varit till gran canaria i februari, (ang. vädret)