tja, det är väl inte värre att vara kär i en annan kvinna än en annan man - problemet blir liksom det samma. Saken är att du måste bestämma dig. Ibland är det helt enkelt så att man kan inte få allt man vill ha, man måste ta ett medvetet beslut. Vem känner du mest för? Hur mycket kan du tänka dig att "offra" för dina barn? Känner du att det är viktigare för barnen att ha kvar sin familj, än vad det är för dig att bryta upp och börja om med denna kvinna, då får du stanna. Är det inte det, och om din känslor är så svaga för din man att det känns uteslutet samt att dina känslor för kvinnan är så starka att det är värt allt det innebär, då är det den vägen du ska gå. Ibland krånglar man till det. Man vill ha allt, men det går inte. Problemet blir alltås att bestämma sig och då är maggropen bra att lyssna till. Lyssna till ditt inre och resonera med ditt inre. Vad är bra för dig? Vad är bra för barnen? Och för allt i världen, blanda inte ihop dina förhållanden!!! Gör man slut med en person, måste det vara helt oberoende av en ev ny förälskelse. Du måste göra slut på ett förhållande just för att det förhållandet inte är bra, inte för att du är kär i någon annan. Om det sen inte blir något bra med den nya kärleken får det inte vara så att du ångrar dig - då var beslutet fel från början. Fråga dig själv, om inte denna kvinna fanns, hade jag då gjort slut på det förhållande jag har nu? Om du inte klart o tydligt för dig själv kan säga "ja", då anser i varje fall jag att då ska du inte göra slut. Det måste vara två från varandra fristående beslut, att göra slute med en för att bli tillsammans med en annan.
Sen tror jag också att det finns inte bra EN person på denna planet som man kan bli kär i. Det finns 4 billjoner människor - det är klart att det inte bara finns EN. Jag tror att hur man än gör kommer man genom livet stöta på människor man fattar tycke för och man kan inte bli tillsammans med alla! Du skriver att du älskar din man - var glad för att du lever med en person du älskar, massor av människor gör inte det, och så försök hantera detta med att du träffar nya intressante människor. Hur ska du göra nästa gång du träffra någon?