• Anonym

HJÄLP... Jag är kär i en kvinna

Snälla hjälp mig. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har man och barn och är lycklig. Jag älskar min man. Fast jag är också förälskad i en kvinna. Jag vet inte vad jag ska göra eftersom att hon är en nära vän till min familj. Jag har varit intresserad av henne i flera år men försöker verkligen "komma över det". Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag kan inte sluta tänka på henne. Hjälp! Vad ska jag göra?

• Svar på tråden HJÄLP... Jag är kär i en kvinna
  • mimssan

oj det va svårt, jag kan nog inte hjälpa dig men jag kände att jag jag va tvungen att skriva något i alla fall, Hoppas du kommer på någon lösning

• Anonym

Jag har känt likadant. (min tränngsintruktör). men jag kom över henne på ca 1 år....Jag var kanske inte kär, men tänkte väääldigt mkt och ofta på henne.

Lycka till!

• mor33

Har du haft kvinnliga relationer tidigare ? Annars kanske det mest är spänningen och nyfikenheten du är förälskad i.

Den här andra kvinnan, är hon homosexuell ?

• Bella donna

Försök inte förtränga känslorna för de försvinner inte. Jag tror att de flesta som lever i en relation blir "små" förälskade i någon annan ibland. Men, men... att det är en kvinna spelar ingen roll. Du kanske är bisexuell. Har du funderat på om du är kär eller bara känner åtrå?

Lycka till!

• Tussilago74

tja, det är väl inte värre att vara kär i en annan kvinna än en annan man - problemet blir liksom det samma. Saken är att du måste bestämma dig. Ibland är det helt enkelt så att man kan inte få allt man vill ha, man måste ta ett medvetet beslut. Vem känner du mest för? Hur mycket kan du tänka dig att "offra" för dina barn? Känner du att det är viktigare för barnen att ha kvar sin familj, än vad det är för dig att bryta upp och börja om med denna kvinna, då får du stanna. Är det inte det, och om din känslor är så svaga för din man att det känns uteslutet samt att dina känslor för kvinnan är så starka att det är värt allt det innebär, då är det den vägen du ska gå. Ibland krånglar man till det. Man vill ha allt, men det går inte. Problemet blir alltås att bestämma sig och då är maggropen bra att lyssna till. Lyssna till ditt inre och resonera med ditt inre. Vad är bra för dig? Vad är bra för barnen? Och för allt i världen, blanda inte ihop dina förhållanden!!! Gör man slut med en person, måste det vara helt oberoende av en ev ny förälskelse. Du måste göra slut på ett förhållande just för att det förhållandet inte är bra, inte för att du är kär i någon annan. Om det sen inte blir något bra med den nya kärleken får det inte vara så att du ångrar dig - då var beslutet fel från början. Fråga dig själv, om inte denna kvinna fanns, hade jag då gjort slut på det förhållande jag har nu? Om du inte klart o tydligt för dig själv kan säga "ja", då anser i varje fall jag att då ska du inte göra slut. Det måste vara två från varandra fristående beslut, att göra slute med en för att bli tillsammans med en annan.

Sen tror jag också att det finns inte bra EN person på denna planet som man kan bli kär i. Det finns 4 billjoner människor - det är klart att det inte bara finns EN. Jag tror att hur man än gör kommer man genom livet stöta på människor man fattar tycke för och man kan inte bli tillsammans med alla! Du skriver att du älskar din man - var glad för att du lever med en person du älskar, massor av människor gör inte det, och så försök hantera detta med att du träffar nya intressante människor. Hur ska du göra nästa gång du träffra någon?

• Anonym

TS här.

Anonym 2907679, hur kom du över henne? Slutade du att se henne eller finns hon fortfarande på samma träningsställe?

mor33, Den andra kvinnan är vad jag vet inte homosexuell. Hon är hetrosexuell men jag tycker att det känns som att det finns en spänning mellan oss så fort vi blir ensamma. jag kanske inbillar mig men jag misstänker att hon känner något för mig. Jag tror att hon kan vara bisexuell. Det är så jobbigt att inte veta och det är ingenting jag vågar fråga hur som helst. Jag har inte haft några kvinnliga relationer tidigare men jag har nog alltid fantiserat lite om hur det skulle vara att vara med en annan kvinna.

Bella donna, jag tror att det är mycket åtrå men inte bara det. Jag tycker att hon ser bra ut och jag älskar hennes personlighet. Jag är väldigt förälskad.

Tussilago74, tack för ditt långa svar. Jag är helt säker på att jag inte vill lämna min man. Vi har det så bra tillsammans och jag älskar honom. Det är just därför det känns extra jobbigt att ha känslor för någon annan. Jag vill inte det. Jag tror som du att man kan bli kär i flera människor och att det inte bara finns en. Men det här är jobbigt. Jag är olyckligt kär i henne och det gör att jag ibland mår så dåligt. Jag önskar verkligen att de här känslorna försvan.

Tack för alla era svar. Känner mig rutten. Jag skulle själv bli ledsen om min man hade känslor för någon annan.

• Anonym

Ja hur kommer man egentligen över någon? Ingen som har något tips?

• jeannette

sätt igån spänning i ditt förhållande i ställe

fara ut o äta med din man , ha en mysig kväll med din man men myss belysning lite vin o tapas passa på då barna har gått o lagt sig....

bjud inte henne så mycket hem till dig, låt henne komma när känner för att komma o träffa er , inte så att du bjuder henne o så...

fantasi, har alla ,många vill förverkliga deras fantasi o uppleva den på riktig, men några gånger uppleva en fantasi på riktig kan skada det du har byggt sedan innan till ex din familj...förstöra den vacka du har bara för en tillfällig njutning

låt din fantasi va fantasi...ha din fantasi för dig själv när du har sex med din man eller med dig själv

• Anonym

Jag kom över mitt ex genom att låta lååååång tid gå. Trodde allvarligt att känslorna aldrig skulle gå över, men det har dom gjort. Lite återfall kan jag få när han är trevlig emot mig. Vilket han nästan aldrig är.
    Men i det stora hela så är jag över honom. Känns jätteskönt!

• Heleneced

Jag tror också att du ska vänta ut dina känslor, jag tror att detta går över så småningom. Var trogen om du vill behålla din man tycker jag!
    LYCKA TILL!!!

• Millans hustru

ja var trogen, det tror jag med. Men kanske gå o prata med någon för egen del? För att prata om det kan hjälpa? Jag tänker att en kortare samtalskontakt med en kurator, t.ex. på en sex o samlevnadsmottagn skulle kunna ge dig lite mer perspektiv på vad som sker o vad det står för?
    Varmt lycka till o var rädd om dig!

Svar på tråden HJÄLP... Jag är kär i en kvinna