• Sara 07

Forskare varnar gravida för kaffe

Jag har en teori. Många (inte alla) känner ju avsmak för kaffe när de blir gravida. (Jag fick varken ner kaffe eller te) Tydligare kan ju inte kroppen säga ifrån. Kanske är det så att en del fixar att dricka några koppar och andra inte? Fast om man är sugen på starksprit när man är gravid så betyder ju inte det att kroppen fixar det... Hm, jag vet inte...

• Sara 07
    Jeluni skrev 2008-01-24 17:09:10 följande:
    Jag tar forskningen med en nypa salt. Vet man något om hur kvinnorna levde för övrigt. De som drack kaffe kanske också rökte, levde ohälsosammare, drack alkohol och inte vet jag. Det finns andra faktorer som påverkar också och man behöver veta mer innan sådana slutsatser kan dras tycker jag.
    Så kan det nog vara. Sen ska man ju ta allt med måtta (och vissa saker inte alls). jag tror fortfarande att de gravida som tappar kaffesuget helt, absolut ska hålla sig borta från det eftersom kroppen så tydligt säger ifrån. De som fortfarande känner sug kan säkert ta nån liten kopp eller två per dag (så länge det inte är mängder).

En intressant parentes: Samma dag som jag fick ma (visste såklart inte om det då) blev jag riktigt sugen på kaffe för första gången under graviditeten! Konstigt va!?
Svar på tråden Forskare varnar gravida för kaffe