• Peak

Hur får jag både kanal 5 och tv3 när jag bor i villa?

Skulle tecka avtal med Telia på tv:n men så såg jag att man inte fick med tv3 - det hade ngt med avtal att göra så än så länge kunde man inte få tv3 hos dem utan då fick man välja ngt annat. Kommer ju inte ihåg vad eller vilka. Men man måste ha parabol då väl!?

Nån som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Hur får jag både kanal 5 och tv3 när jag bor i villa?
  • Peak

tittar på deras hemsida redan, men ser iaf inte tv3 där!?

• MissB

Vi har en Boxer abbanomang just för jag ville ha bägge.

• Kazeer

Med Boxer behöver du inte parabol.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Peak
    Kazeer skrev 2008-01-21 09:03:09 följande:
    Med Boxer behöver du inte parabol.
    det sa grannen, för att man skulle få BÅDE tv3 och kanal 5...
  • MissB

Man behöver inte parabol nej, de har ett paket erbjudande. Det är inte baspakettet utan en lite dyrare. Vi har parabol för övervåningen sen har jag Boxer på nedervåningen för jag vill ha 3an och 5an

• Jullesmamma

Vi har boxer och ingen parabol. Har en vanlig tv-antenn på vinden. Vi har 3:an & 5:an! De står först om man kollar Boxers utbud på hemsidan.

• Kazeer
    Peak skrev 2008-01-21 09:04:36 följande:
    det sa grannen, för att man skulle få BÅDE tv3 och kanal 5...
    Jag har Boxer, med både TV3 och Kanal 5, och jag har ingen parabol.
  • Peak

aha vad bra att man inte behöver det - men då måste han ju ha missuppfattat, han har också Boxer tror jag...och de har en parabol uppsatt. Han sa att han själv kollade bara på 1, 2 och svt 24 , men barnen ville se tv3 och kanal 5 också så de var tvugna att köpa en parabol också! Kan inte vara ngt med området? *fattar noll av detta*

Nån som vet om det finns något bra erbjudande hos någon kedja eller så? Man måste väl ha en box/tv också?

• Kazeer
    Peak skrev 2008-01-21 09:14:12 följande:
    aha vad bra att man inte behöver det - men då måste han ju ha missuppfattat, han har också Boxer tror jag...och de har en parabol uppsatt. Han sa att han själv kollade bara på 1, 2 och svt 24 , men barnen ville se tv3 och kanal 5 också så de var tvugna att köpa en parabol också! Kan inte vara ngt med området? *fattar noll av detta* Nån som vet om det finns något bra erbjudande hos någon kedja eller så? Man måste väl ha en box/tv också?
    Ingen aning om erbjudanden. Ja, man måste ha en box per TV. Vi har bara en box och sedan betalar vi 159 kr/mån och då får vi följande kanaler:

SVT1, SVT2, SVT 24, Barn/Kunskapskanalen,TV3, TV4, Kanal 5, TV4+, TV400, TV4 Film, TV4 Fakta, TV6, ZTV, TV8, Discovery, Eurosport, MTV, Animal Planet, CNN, Kanal 9 ... ja, det är några till men jag kommer inte ihåg alla.

Jag är inte helt hemma på det tekniska kring Boxer, men jag tror att du måste ha en vanlig TV-antenn.
  • Majras

Vi kommer skaffa boxer just för att vi vill ha bägge kanalerna

• Valkyriia

Vi har boxer av precis samma anledning! Vi ville ha både trean o femman.
    Vi betalar 174kr i månaden för det, en gång i halvåret så får vi kortavgifter på en 450kr (eller nått sånt)
    Vi har ett vanligt baspaket. (Där ingår den :P)
    Tecknade hos onoff om jag inte minns helt fel.. Gå in på deras hemsida kanske?

• Russinkastrull

Boxer erbjuder också tvillingkort. Det betyder att du behöver inte skaffa ett abonnemang för varje boxer (alltså till varje tv). Boxer helt klart bäst om du bor i villa och vill ha både 3:an och 5:an. Och som många sagt innan, parabol behövs inte går bra med vanlig antenn. Men om du bor lite ensligt med dålig täckning kan du behöva antennförstärkare. Det ska vi skaffa .

• LillaLinan

Boxer är kanonbra, man kan tom ta med boxen ut på sommarstället eller i husvagnen å så får man alla sina gamla vanliga kanaler. Bara att gå in å kika på deras hemsida om ni har teckning där du bor...behövs ingen parabol

Svar på tråden Hur får jag både kanal 5 och tv3 när jag bor i villa?