Inlägg från: koje |Visa alla inlägg
  • koje

Ni som bor vid en bullrig väg...

Vi bor längs gamla e4an. gick 10 000 bilar o lastbilar 12 meter utanför huset innan. vi flyttade hit 2001 och vägen lades om 2004 då vår stora tjej var med och klippte banden till den nya e4an.

Dånet från bilarna som kommer nu hörs mer och kan nog hålla med om att det låter mer på höst och vinter än vår o sommar. Tror det har med att det inte finns några löv på trän och buskar.

Ring vägverket o fråga om de kan komma o kolla bullervärdet hos er.

Lycka till

• koje

Men om ni bor flera hundra meter från vägen så kan ni nog inte få bullerskydd annat vore om ni hade E4an 12 meter från huset som vi hade innan. Nu har vi den ca 250 meter från huset o jo visst så hör vi muller av bilar men definitivt långt ifrån som vi hade det innan då kunde vi inte prata med varann där ute i trädgården o stå ca 3 meter bort från varann för då hörde man inte vad man sa nu kan vi stå på ena sidan huset och skrika till den andra på andra sidan o ändå höra vad man säger.

• koje

jepps det mullrade o bullrade 10 000 bilar o last bilar om dygnet lovar du hade inte stått ut en sekund.

Har ni bott i huset länge? för det är en vane sak.

När vi flyttade till vårt hus så hade några mc gäng träff på high chaparall en massa motorcyklar av olika storlekar träff o jag lovar vi vaknade av att det mullade ca 1,5 mil härifrån o då var det bandidos el hellangels som kom mitt i natten o jag lovar det var 40 motorcyklar o du vet hur de kan döna detta var mitt i natten o fönsterna öppna för det var sanslöst varmt vi fick upp snabbt o stänga till barnens fönster annars hade de trott de åskade.

Men jag lovar dig idag saknar man dånet men när de skulle fixa till nya e4an 05 då var vi inte glada då hade vi alla bilar o lastbilar precis utanför igen inget kul vi vågade inte släppa ut katt el barn livrädda för att få nån påkörd för inte höll de 70 fast skyltarna sa det när då 70-120 km/h ingen hit med 3 skolbarn

Svar på tråden Ni som bor vid en bullrig väg...