• miya

Detta var pinsamt...

Min mamma hade tid hos doktorn, jag körde henne och skulle komma o hämta henne senare när hon va färdig. Sagt o gjort mamma ringde när hon va klar o va på väg till apoteket, så jag sätter mig i bilen och åker för att plocka upp henne. Sitter utanför apoteket när hon kommer ut. Till saken hör att det tar ca tio min att gå till apoteket från VC, ut kommer min mamma med dom "fina" blå tossorna på sig....
    Snyggt tanten sa jag o fick en blick som kunde förinta...

Men detta är det bästa; min mormor pratade väldigt galet, hon vände på mycket ord o det blev otroligt FEL otroligt ofta.
    Hon hade varit på sjukhuset för hon va jättesjuk och hade tonsillinflammation.(halsfluss tror jag men hon hade den äldre benämningen)
    Ett par dagar senare träffar hon en vän på torget som oroligt frågar hur hon mår.
    "- Tack nu är det bättre svarar mormor, men jag har haft en fruktansvärd testikelinflammation"
    VAD svarar man????

• miya

Min dotter 4½ år har en uppenbar begåvning; att återge saker på sitt eget lilla vis: Vi är inne på Ica Maxi och banar väg mot hygienartiklarna, fullt med folk i gången så det går inte så fort, M halkar efter och så hörs följande högt och tydligt; "-kolla mamma, här e sånna som blir en blomma i musen innan dom ramlar ut!!". I handen har hon en pkt O.B Fleur. Kvinnan framför skrattade så hon va på väg ner i sin kundvagn.
    Vaddå reklam påverkad????

• miya

Min dotter IGEN: vi sitter inne och ska fika min man är o hämtar servetter kvar sitter jag o barnen. En äldre dam kommer o sätter sig och gör den fatala missen att le åt min dotter som fäller följande; Kolla hon har lika lite tänder som Mathilda( då fem mån), hon kan nog inte heller äta smörgåsen hel....

Härom veckan satt vi och kollade på tv och en kvinna födde barn, Mikaela sitter tyst en stund och säger sedan:" kommer alla bäbisar ur musen? Ja svarar jag dom flesta gör det annars tar läkaren ut dom ur magen.
    "- Men ska dom pilla ut den nya bäbisen genom musen menar du?
    Ja, blir mitt svar.
    Följande kommer som på beställning" -det är nog lättare ur rumpan mamma den är MYCKET större"

• miya

Pillalilla; detta va det roligaste på länge

• miya

*ASGARVAR* verkligen...........

Svar på tråden Detta var pinsamt...