Detta var pinsamt...
Hände en lite smått pinsam incident då jag var med min högstadieklass på klassresa i Barcelona. Det var i slutet av maj så där var varmt och hotallet vi bodde på hade en pool där alla vi låg och solade så mycket vi bara kunde.
Jag och min bästa kompis var klassens "snyggingar" på den tiden.. Vi var väldigt måna om hur vi såg ut. Så efter att ha spenderat en timme uppe på rummet för att "förbereda" oss för poolen gick vi ner lite nonchalant sådär. Tog plats vid vars en solstol och satte oss ner. När vi satt oss upptäckte vi på andra sidan en massa snygga killar, som alla var ett par år äldre än oss. En GULDGRUVA alltså..
Vi bestämde oss för att gå ett varv runt polen sådär chic. Så vi reste oss långsamt och gick som om det var modevisnng.. (!) Båda tävlae vi litegrann med den andre om vem som fick flest killar, vem såg som bäst ut etc.. Så när vi gick där längst poolkanten trängdes vi nästan. Måset ha sett hysteriskt roligt ut. För vi gick snabbare och snabbare. Och till sist så hände det. Vi närmade oss kanten av poolen och skulle göra en snabb sväng... Och jag druttar på ändan, glider på rumpan någon meter eftersom det var så halt, och sen PLOPP i vattnet. Gissa om de snygga killarna skrattade..
Det var inte skoj, efter det ville man bara vara uppe på rummet, men vi beslöt oss för att agera "vuxet" och stanna vid poolen..