Inlägg från: pillalilla |Visa alla inlägg
  • pillalilla

Detta var pinsamt...

Jag hade köpt nya sommardäck till bilen och när jag skulle betala dem, kom jag på att jag måste fråga om personalen på bilfirman kunde byta dem också, alltså om det ingick i priset.
    Så jag fyrade av ett soligt leende och undrade hövligt om det ingår påsättning i priset också, eller kostar det månne extra? Behöver jag berätta att hela stället var fullproppat med gubbar som "nog skulle ordna påsättning gratis". Jag trodde jag skulle dö...

• pillalilla

Jag var på apoteket och skulle hämta ut p-piller till katten. Det var meningen att veterinären skulle ringa in receptet, men hade glömt det.

Nåväl, personalen bad mig sitta ner och vänta (i det överfulla väntrummet), så skulle hon kolla upp saken. Kom tillbaka efter en stund och ropade åt mig som satt kanske fem meter bort, att "nej tyvärr finns det inga recept på p-piller inringt. Är det bråttom, behöver du dom till helgen?" Jag: "jaa, det är nog lite kris hemma, skulle nog behöva dom (katten löpte för kung och fosterland)."

Hade inte en tanke på att folk inte visste att det var till katten, slog mig först när tanterna började se besvärade ut...Det lät nog som om jag planerat en riktig helhelg

Svar på tråden Detta var pinsamt...