• Anonym

Detta var pinsamt...

Kom på ytterligare en grej för några år sedan. Jag befann mig på dansgolvet med ett par kamrater. Jag var lite överförfriskad (men inte så farligt ändå) och fick för mig att dj-killen spelade för dålig musik.
    Så jag vände mig mot lilla scenen och skrek att han skulle byta skiva. Men han lydde inte riktigt så jag skrek upprepade gånger samma sak.

Min kompis säger då till mig att dj-killen står ju därborta och pekar samtidigt i motsatt riktning där dj befinner sig..
    De på scenen höll bara på med nån kabel av nåt slag.

• Anonym

jag har åxå en, kanske inte så rolig för min dotter men som va då 20 mån.
    Vi va på en leksaks affär, hon sprang runt, va både högt å lågt, samtidigt som jag skulle hålla koll på henne skulle jag prata med personalen, helt plötstligt är hon borta jag går först i längre i butiken å kikar å ropar på henne men jag men får inge svar paniken växer vart har hon tagit vägen, springer ut i gången utanför affären å ropar ingen som svarar, folk som kommer å går förbi ler lite åt mig, paniken växer bara, när jag vänder om å är på väg in i affären igen hör jag ett illtjut, folk som går för bi nästan börjar skratta ja då ser jag min dotter sitta i skylltfönstret mellan två hyllor, för att få ut henne va jag först tvngen att flytta på en stor tuggumiapparat sen krypa in själv

• Anonym

Var tillsammans med den kille, inte så seriöst och vi hade inte varit ihop länge. När vi skulle ha 6 kom han inte in i mig. Vi fattade ingenting. Till slut kom jag på att jag hade en tampong inne.....

• Anonym

Förra sommaren hände något MYCKET pinsamt.

Jag och en kompis hade lämnat pojkvännerna hemme och åkt till en strand för att sola och bada.
    Min kompis låg kvar och solade när jag gick ner till vattnet för att svalka mig lite snabbt. Stranden var full med folk och vattnet likaså.

Bara typ en meter ut i vattnet fanns en liten sten, jag ställde mig lite snyggt på den och spanade ut över vattnet... ville gärna att folk skulle se min bikini som jag beställt för dyra pengar också ;)

Då trampar jag fel och faller framstupa från stenen rakt över en pappa som försöker hjälpa sin tvååring ut i vattnet. Han blev jätterädd och bara skrek, ungen började grina så klart och jag bara bad om ursäkt.

Skyndar mig tillbaka upp mot stranden och börjar leta mig tillbaka till vår plats för att fråga min kompis om hon sett det pinsamma jag ställt till me. Vår plats var dock tom så jag gick upp mot kiosken och hittade henne i glasskön.
    På vägen til köns står hon och skrattar och viftar med armarna mot mig... jag antar att hon sett min pinsamma cirkus och ler tillbaka. Så kommer jag fram och hon hinner bara säga: BIKININ!

Jag tittar ner... och i fallet har jag lyckats få upp min trekantsbinkini under hakan typ... tuttarna hänger och slänger i det fria och jag har inte ens lagt märke till det...

Det var pinsamt. Först nästan ha ihjäl en pappa men sin lilla dotter och sedan kuta runt på stranden som en idiot med pattarna i vädret och bikinin under hakan!

• Anonym

Nää, vad pinsamt! Som om det inte räckte med påhoppet på pappan!

Apropå nakenhet: Min bästa kompis var ensam hemma och låg och solade på gräsmattan bakom huset. Eftersom det är mer eller mindre insynsskyddat så fick hon för sig att sola näck för att slippa alla ränder.

Men plötsligt så kommer en gubbe farandes och ropar ho ho, någon hemma? 2 meter bort står då vattenmätargubben som ett utropstecken när väninnan kämpar med att få på sig bikinin..

• Anonym

Fy, det hände en lite pinsam sak härom dagen. Jag lånade min sambos cykel, som är en sån där gammal med bockstyre och jätte tunna hjul. dessutom har den ganska så granna färger. Till saken hör att cykeln är ju en herr cykel så den har ram och var aningen för hög för mig.
    Började iaf cykla, gick lite vingligt då det är flera år sen sist. Kom till ett övergångs ställe, kollade mig omkring, ingen bil så jag cyklar över. Det är lite lite sluttande när jag kommer över på andra sidan och dessuton ett sånt där "staket" så man måste hoppa av o leda cykeln igenom. Börjar trampa bakåt för att bromsa, men upptäcker till min förskräckelse att cykeln inte har fotbroms!! Får panik, försöker nå hanbromsen, men den sitter långt ner på bockstyret så jag når inte! Ser staketet närma sig snabbt och BOM, där far jag rakt in i det!! Det fick ju stopp på cykeln iaf. Klumpigt försöker jag ta mig av den men fastnar med foten mellan ramen och sadeln för några sekunder. Tittade mig förskräckt omkring så att ingen sätt det hela, men jooo, givetvis kommer bussen med massa folk preciiiis då...Gud vad jag skämdes!!

• Anonym

Puffar upp den här...

skrattar så att tårarna sprutar!!

• Anonym

För flera år sedan följde jag mamma på auktion. Det var inomhus och folk hade som sittplatser. Mamma ska ta upp nånting ur sin handväska och ut far en tampong som rullar sakta hela vägen på golvet. Alla skrattar och mamma skrattar lite generat med.

• Anonym

I våras när det äntligen hade blivit varmt ute skulle jag ner på stan för att ta en öl med några kompisarn.
    Hade köpt en ny kofta några dagar innan som jag var mäkta stolt över.

Hade ingenting under den utan den var lite uppknöppt så att den fick en urringning.

Kliver på bussen, känner att alla tittar på vårfina mig och går och sätter mig ganska långt bak. Sätter mig ner och tar upp väskan i knät... och TITTUT! där häner ju tuttarna efter att varenda knapp utom två har gått upp i min kofta...

JAG DOG!

• Anonym

Jag var och handlade på Jysk för några år sedan. Köpte då ett par köksgardiner som det för tillfället var bra pris på. Men när jag kommer ut och tittar på kvittot är ju fel meterpris inslaget. För jag tyckte att det stod ett billigare pris på skylten inne i affären.

Uppeldad (av min mor som aldrig släpper sånt här) beger jag mig in i affären igen med bestämda steg och fräser irriterat omkring mig. Att det är ju priset på skylten som gäller typ.

Expediten visar då på skylten där det står det där dyrare priset. Det jag trodde gällde ett annat tyg på samma ställe..
    "Ni får väl skylta lite tydligare då!" sa jag och gick med högburet huvud med lite varma kinder ut från affären igen..

• Anonym

det var för några år sen då jag jobbade på en fabrikresturang.
    En dag när jag lämnade barna på dagis så ser jag en man som tittar på mig igenkännande, och då slår det mig att den är en som jobbar på fabriken och brukar äta på resturangen där jag jobbar, då säger jag
    - Nemen HEJ jag kännde inte igen dej med kläderna på.......
    och där står dagis fröknarna + många föräldrar och smår ler mot oss.
    Det var ingen idè att förklara att jag menade arbetskläderna
    Pinsamt var det

• Anonym

ha ha! var i England med en kompis när jag var nitton. Vi hade bokat billigt hotell i Camden - men jag ville givetvis få ner priset yttterligare. Väl inte på den indiska familjens kontor sätter jag igång förhandlingarna, och menar strängt att de minsann lovat oss rabatt.

"We should have a discharge" säger jag och spänner ögonen i hotellägaren. Han ler lite och ger oss rabatt på rummet. Efteråt kommer jag på att ordet för rabatt är discount och att discharge betyder flytning. Jag skämdes i flera ÅR.

• Anonym

Nu blir jag nervös....

Jag var 18 år, vi var ett gäng i Sälen å partajade...
    (alltså det här e såååå pinsamt)
    Jag vaknar upp dagen efter första kvällen. Allt e tyst o lugnt å jag tänker att "fasen va kul det var i går." Å jag kände inte av någon ångest, var inte särskilt bakis osv osv..... Ligger där i sängen o är allmänt nöjd. Sedan var det som om en stor boxarhandske kom ur väggen å smällde till mig, för DÅ mindes jag. Helvete...shit....men gud ...nej!

Vi hade varit på en krog där ett ganska välkänt rockband spelade. Efter spelningen så minglade de runt bland kroggästerna. Trummisen o jag började prata. SÅÅÅÅÅÅ SNYGG!!! *dregla*
    Vi stod i en stor hall som var innanför entrén, det var massa med folk i rörelse eftersom garderoben, toaletterna osv fanns där. Han o jag står mitt i och pratar. Å han la in värsta stöten, å jag tänkte, fasen det här går ju bra. Märk väl : Han var så snygg! Så jag körde ju den "lilla halvt intresserd-stilen" och det verkade gå hem, ha ha... Resten av bandet sitter utmed väggen en bit i från. Jag går på toa och trummisen står kvar o väntar när jag kommer ut. Vi står o pratar i 5-6 min till och plötsligt knackar någon mig på ryggen. Det är basisten i bandet, som lite fint säger att:
    *harkel* Jag tror att det är nåt med din kjol, den ser ut att sitta lite knasigt.
    Jag förstår ju vad han menar, jag hade ju vart på toa 5 min innan och lite diskret kände jag med armen, å kände att kjolen hade lixom fastnat i strumpbyxan där uppe, så rumpan var lixom.....bar! Men full & dum som jag var med värsta snygga killen framför mig så vägrade jag bjuda på att skämmas ihjäl inför dom, så jag övertygande:
    - Nej nej den ska vara så!
    Han: - Ehm, nej det ska den nog inte!
    Jag: - Jo det ska den....
    Så han gick ju tillbaka o satte mig.
    Å där stod jag kvar, med ryggen mot entrén, garderobskön, vakterna och alla andra och visade hela rumpan MED strumbyxa på o det är ju inte vidare sexigt.
    Jag stod väl kvar i 2 min innan jag bara var tvungen att kila in lite snyggt i sidled, till toan och fixa till det. Sedan gick jag ut igen.

Å TRO DET ELLER EJ, killen e kvar å han blev ju inte mindre PÅ.
    Bandet ville med till vår stuga på efterfest men vi hade så kul så vi ville ju inte gå. Så efter flera försök så gav de faktiskt upp, he he....

Jag rusade upp ur sängen och tog på mig kjolen å strumpbyxerna för att kolla HUR ILLA DET EGENTLIGEN var.....

Och det var ILLA!!!!! Dessutom hade jag string på mig...La la la laaaaa...

Det är det ÄNDA riktigt pinsamma jag har gjort. Men jag tröstar mig med att trummisen o resten av bandet tyckte vi var så roliga o riktigt tjatade på att vi skulle gå, och vii bara ville vara kvar å parta o snacka med folk. DET ÄR GIRLPOWER!!!

• Anonym

Hej jag vill vara anonym, men jag är inte Zocute!!

Jag och min kollega skulle ha ett möte med en ny kund. Det var viktigt att detta möte skulle gå bra för det var en viktig kund.

Jaha, nu var det så att denna morgon hade jag en vansinnigt hård mage och den var nervös och jag kunde inte få det gjort (bajsat) innan mötet.
    Där satt jag nu och vi skulle börja, plötsligt märkar jag att det vänder sig i tarmarna och jag tänkte: Näää, nu blir det säkert en sådan där "in-åt-fis" som låter så där i magen - och de flesta har säkert haft en sådan...eller ....om ni fattar....Pinsamt...
    Innan detta hemska ljud får en chans att överrusta alla så ber jag snabbt om ursäkt och smiter ut och går på toan.
    Jaha, där sitter jag alltså och trycker och trycker - eländet vill sig inte och jag märker att tiden går och nu börjar det snart bli pinsamt att gå in i rummet igen där de andra sitter. HJÄLP....vad skall jag göra. Så fort jag ställer mig upp kommer de där konstiga luftbubblorna tillbaka igen i tarmarna.
    Fasen också, jag får ta tag i det sura äpplet och gå in till mötet igen.

30 minuter har gått och de tittar på mig när jag kom tillbaka....
    Ursäkta, sa jag, men jag var hos Kinesen igår och maten var god men den krånglar....

• Anonym
    Jag viker mig dubbel

Jag har ett par att bidra med. De är båda "gravid-historier".

Jag var i vecka 38 med min första. Mittiallt fick jag magsjukan, så jag spydde som en gris. Min man var jätteorolig för mig, jag var ju höggravid, så han stod bredvid mig och smekte min rygg. Mitt i en spya sket jag ner mig!!! Mina byxor och trosor var helt nersmetade med diarré... Urk.

Jag var gravid med min andra. Det var mitt i sommaren och vi satt på ett café mitt inne på ett köpcentrum. Mittiallt nyser jag, och kissar på mig... Inte massor, men tillräckligt. Samtidigt kommer jag ihåg att jag glömt att sätta på trosskydd. Så ingen hjälp där, nej... Hjälp, tänkte jag. Som tur var hade jag varit och inhandlat lite mera mammakläder, men de fanns i bilen, så jag måste be min man gå efter dem, men till toa måste jag gå med en våt fläck i baken! Pinsamt!
Svar på tråden Detta var pinsamt...