Recept på tonfiskröra?
Undrar om det är någon som har ett lätt och gott recept på en god tonfiskröra?
Har letat en del på nätet men hittar inget riktigt bra. Så vill kolla om det är någon som har ett här.
Tack
Undrar om det är någon som har ett lätt och gott recept på en god tonfiskröra?
Har letat en del på nätet men hittar inget riktigt bra. Så vill kolla om det är någon som har ett här.
Tack
Det enklaste jag gjort är att blanda en burk tonfisk med Knorrs kalla sås lemon & dill (påse som man blandar med creme fraiche).
Jätteenkelt o gott.
När jag gör smörgåstårta så brukar jag göra en röra på gul lök, tonfisk och majonnäs.
Det beror på vad jag ska ha tonfiskröran till, men om jag ska ha den på macka brukar jag blanda tonfisk, kokt ägg, keso, dill och så lite salt och peppar (gärna citronpeppar). Så himla gott och rätt nyggigt dessutom
Pink Pearls skrev 2008-01-21 14:05:50 följande:
Ok, tack, verkar som man kan göra på flera sätt. Får prova mig fram. Tack för svaren.
När jag gör röran till baguette så blandar jag bara tonfisk med creme fraiche och kryddar med salt, peppar, chilikrydda och paprikapulver.
Tonfisk, rödlök, crème fraiche, lite majonnäs (har svårt för smaken), salt, peppar och gärna lite dill!
Tack för alla tips.
Jag har ett supergott tips på tonfiskröra!
Tonfisk, så klart=), Gräddfil,Rödlök,Curry,Citron,Salt&Peppar.
Hur gott som helst...!
Japp
creme fraiche ca 3 dl
Några matskedar majonäs
1 burk tonfisk
rödlök efter smak ,majs
supergott på vanliga mackor eller på smörgåstårta
Tonfisk, rödlök, majs, tomat, dill, majo o gräddfil, krydda med citronpeppar o salt. Det är även gott att hacka i isbergsallad.
Det godaste och enklsate är en burk tonfisk, 1 liten rödlök, 3-4 rågade msk majonäs. får gärna låta stå o dra i kylskåpet, då blir det ännu saftigare.
Tonfisksås till pasta:
1 burk tonfisk
1 liten gul lök, finhackad
3dl matlagningsgrädde (jag använder oatly i-mat havregrädde)
senap
salt peppar
oregano
ev. lite tomatpure eller stark salsasås
hackade gröna oliver
Fräs löken i lite olja, häll sen på grädden och krydda med senap och övriga kryddor (och tomatsåsen om man vill). När det har puttrat en stund har du i tonfisken och låter det puttra lite till. Ha till sist i oliverna och servera till pasta!! MmmmmMUMS!
Obs! Den här tonfiskröran är mer som tonfisksås, alltså skulle inte funka så bra på en baugette eller nått .
Hej har ett jättegott recept.
tonfisk,majonäs,rödlök,gurka, majs,citronpeppar,aromat,kokta ägg som du skär i bitar. Jättegott o uppskattat av alla stora som små
jag brukar även lägga i en klick creme fraiche
Min kalla tonfiskröra:
Smula en skiva vitt bröd utan kanter i en bunke. Fukta denna med lite konjak och grädde.
Mosa i ett kokt ägg och rör till ganska slät konsistens.
Rör i en burk avrunnen tonfisk och 2 msk majonäs och ½dl creme fraish eller gräddfil.
Blanda i ca ½ dm finhackad purjolök, lite hackad paprika och ½ dl gröna ärtor.
Krydda med hackad dill, några droppar pressad cirton, svartpeppar och salt.
Jättegod på toast eller som fyllning i baugetter eller bakad potatis.
Super tack för alla tips, nu har jag en del att välja på. Blir väldigt sugen på detta när jag läser alla recept.