Inlägg från: Lysistrate |Visa alla inlägg
  • Lysistrate

Hur bra funkar EDA?

Det funkar tydligen inte för alla, ibland tar bedövningen inte. För mig var det gudomligt! jag var så upptagen av värkar att jag inte kommer ihåg om det gjorde ont att lägga bedövningen. Efter vad jag tyckte var tio sekunder,(förmodligen inte, haha!) var smärtan borta! själva framfödandet har den ingen inverkan på men den smärtan är ingenting i jämförelse med värkarna! :) Säg till när du kommer till förlossningen eller skriv ett personligt brev att du önskar bedövningen så får du den i rättan tid. Jag tror att man ska vara öppen minst 5cm(?)eller var det max? Det står i de flesta böcker om graviditet och förlossning! Läs på och det kommer att gå jätte bra! lycka till!

• Lysistrate
    buffybus skrev 2008-01-21 17:59:56 följande:
    hmm om jag kommer ihåg rätt så sätter dem in den när man e öppen typ 4cm?? och sen måste dem ta ut den innan man ska krysta tror jag... alltså innan 10cm..?? har inget bra minne här haha..men dem tog upp det på föräldrakursen iallafall
    ja man har en slang i ryggen som hela tiden fyller på bedövning. låter kanske läskigt men är ingenting man störs av! De tar ut den när man ska klämma ut bebben. Jag har faktiskt lite suddiga minnen från min förlossning och detta tack vare lustgasen! hihi
Svar på tråden Hur bra funkar EDA?