• VGrapt

Brio sing eller maxi cosi mura 4

Som rubriken lyder;

Vilken ska vi välja och varför?

OBS!!!! Ja, alla bugaboo-fantaster; jag vet att brio sing å abc är samma å allt det där! (Betalar gärna några x-tra tusenlappar för att få brio klistermärket!)

• Svar på tråden Brio sing eller maxi cosi mura 4
  • ztar

Har du sett dem och provat i affär? Brio sing är superbred och ser allmänt klumpig ut och muran ser också klumpig ut och väger ju 16 kg. Men om det ändå är så att du vill ha någon av dem skulle jag nog välja muran för den har snyggare färger och lite roligare design samt större framhjul.

• Stargirl

Muran väger 17 eller är det 18 kg så den går iaf bort BIG TIME tycker jag (pga vikten)

Brio Singe går bort pga den dåliga finishen och att den är lika bred som en syskonvagn.

Summan av kardemumman jag skulle inte köpa ngn av dem.

Nu går hon!!!
  • Tjollabolla

Man får inte skriva det på fl, men jag älskar min Brio Sing! Är toppennöjd helt enkelt.

Näe jag vet, man ska ha Buggaboo, allt annat är skit. Men jag vill ha min Sing

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Sofia8

Jag har ingen av dessa.
    Men har petat på en Sing och den verkade mycket bred jag skulle ha svårt att kryssa med den i stan då den skulle förmodligen fastna överallt. Sen så gillade jag inte hjulen som var stenhårda och platta.

Muran har jag bara sett på bild så kan inte säga ngt annat än att den är ju rätt tung 17 kg är rätt så mycket tycker iaf jag.

Att jag personligen tycker att Sing är HEMSKT FUL hör ju inte hit. Muran ser lite rolig ut och kul med lite annorlunda utseende än bara en massa Bugaboo kopior. Men pga vikten så skulle jag inte ens fundera på den.

Lycka till.

• M1FFY
    Tjollabolla skrev 2008-01-24 18:54:07 följande:
    Man får inte skriva det på fl, men jag älskar min Brio Sing! Är toppennöjd helt enkelt. Näe jag vet, man ska ha Buggaboo, allt annat är skit. Men jag vill ha min Sing
    Jag har också köpt en sing (med sittdelen) och är supernöjd! Visst är den bred, men smidigheten uppväger det. Jag skulle inte vilja ha någon annan vagn.
  • Tjollabolla
    M1FFY skrev 2008-01-24 19:04:27 följande:
    Jag har också köpt en sing (med sittdelen) och är supernöjd! Visst är den bred, men smidigheten uppväger det. Jag skulle inte vilja ha någon annan vagn.
    Ja, jag har då inte kört in i något. Hur lyckas man med det? Den är jättesmidig och framförallt stadig. Jag har hellre en lite bredare vagn som är stabil än en ranglig ostadig smal vagn.
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Stargirl

Att en vagn är bred över bakhjulen betyder att de inte lyckats med tyngdpunkten när den gjordes. Vilket innebär att en vagn som är bred mellan bakhjulen är bara bred för att den inte klarade testerna när den var smalare pga tyngdpunkten. Alla tillverkare vill ha så smalt över hjulen som möjligt pga att det är smidigast. Den som är smalast ät 58 cm (Teutonia Fun) men lika stabil som en Sing som är 10 cm bredare.
    Så Sing är inte mer stabil utan har bara blivit bred för att den inte klarar stabilitets testet när den är smalare.

Nu går hon!!!
  • VGrapt
    Svar på #8
    Tjitt påmm fritt...

Ok, så det är två skräpvagnar vi jagar efter alltså?!? Hmm... Då ska vi se:

Muran är tung, singen har ingen finish å e onödigt ranglig/bred osv. Ja just det ja, fula var dom oxå!

Japp, vi har tittat på båda i affär och både känt/vänt och vridit rejält på dom. Egna erfarenheter så här långt: båda är riktigt snygga, muran är tung, singen verkar rejäl/hög kvalité.

Era argument på "snygghet/smäckighet/fulhet/bla bla" biter alltså inte, inte heller abc sing-tjötet. Det är verkligen inte poängen som jag ser det. Har Ni inte några mer reella/konkreta synpunkter då?

Tack så här långt förresten!

//VGR
  • PerG

Muran är tung, det håller jag med om (vi har en sådan). Har inte vägt den själv, men enligt maxi-cosi (tillverkaren) väger den 16kg (amvina, svenska gen. agenten säger 17). Så om man ska bära den upp och ner massor så är den kanske jobbig om man inte är stark (vi tittade på teutonia fun först som väger 14kg så vi tänkt att 2-3kg extra får väl gå an)

Vi resonerade fram och tillbaka och vi har inte hittat några 4-hjulingar med rejäla (läs lufthjul) framhjul som dessutom är svängbara och där sitsen samtidigt är vändbar. Endast 3-hjulingar har rejäla framhjul som är svängbara (som vi tyvärr tyckte var för instabila) eller så var framhjulen på 4-hjulingar som kundvagnshjul (bugaboo, m.m).

Allt är en avvägning. Finns nog ingen vagn som har allt... allt är kompromisser på ett eller annat sätt och det som är perfekt för en del är inte bra för någon annan. Allt beror på hur/var man bor, hur man rör sig, vad man har för bil, osv. osv.

VGrapt skrev 2008-01-24 21:56:10 följande:
    Svar på #8Tjitt påmm fritt...Ok, så det är två skräpvagnar vi jagar efter alltså?!? Hmm... Då ska vi se:Muran är tung, singen har ingen finish å e onödigt ranglig/bred osv. Ja just det ja, fula var dom oxå! Japp, vi har tittat på båda i affär och både känt/vänt och vridit rejält på dom. Egna erfarenheter så här långt: båda är riktigt snygga, muran är tung, singen verkar rejäl/hög kvalité.Era argument på "snygghet/smäckighet/fulhet/bla bla" biter alltså inte, inte heller abc sing-tjötet. Det är verkligen inte poängen som jag ser det. Har Ni inte några mer reella/konkreta synpunkter då?Tack så här långt förresten!//VGR
  • LindaLii

Tycker många varit konkreta i tråden, kan du inte berätta vad det är du VILL höra om istället??

Jag skulle nog också siktat in mig på någon lättare vagn men om det står mellan dessa två så skulle jag valt maxi cosi mura 4. Har dåliga erfarenheter av den andra vagnen och tycker inte kvaliten är så bra på den. Muran verkar vara jättebra om man bortser från att den är tung. En toppenvagn som inte liknar alla andra. Stabil och stadig Du ville i och för sig inte höra om utseende men jag tycker den är snyggast av dem två. Sen är ju framhjulen lite större än vanligt om det är rörliga och det är ju praktiskt vid snö och ojämna underlag.

♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och gravid i v 29♥♥♥♥
Svar på tråden Brio sing eller maxi cosi mura 4