• Mamma S

Vad väger din 4 -åring? Längd?

Min fyraåring väger prick 15 kilo och är 99 cm lång.

• Mamma S

Jag har alltid tyckt att min dotter varit ganska lång... Men jämfört med er andra som svarat är hon ju inte alls det! Men hon är och har alltid varit smal och tunn så det kanske är därför hon ser lång ut.

• Mamma S
    Lorina skrev 2008-03-02 19:55:45 följande:
    Mina tvillingtjejer som är födda 5½ vecka för tidigt ( och var 47cm / 2470g resp 44cm / 2225g) är idag drygt 3 år och 8 månader ochden ena är: 106 cm / 19,7 kg och hennes syster är102 cm / 19,6 kg. Det är ingen idag som tror att de var så små när de föddes!
    Låter som dom har kämpat ordentligt för att komma ikapp med vikt och längd, och lyckats bra!
  • Mamma S

Vi var på 4-årskontroll idag, lilltjejen väger 15,2 kilo och är 97,5 cm lång. I kortaste laget tyckte läkaren, men jag tycker inte det är så jättekort. Fast de flesta 4-åringarna verkar vara över metern långa...? Jaja, hon växer säkert ikapp sej snart.

Syn och hörseltest gick kanonbra, man kan inte se och höra mycket bättre än vad hon gör!

Hur har era 4-åringar det med talet? Min dotter har ett stort ordförråd och är bra på att förklara saker och så, men hon pratar väldigt otydligt och har svårt att uttala många ord. Det blev en remiss till logoped, för tredje gången... Fler som har samma problem? Har ni varit hos logoped? Fått några bra tips om hur man kan träna på att förbättra uttalet?

Svar på tråden Vad väger din 4 -åring? Längd?