Äggröra
Har ni några tips hur man gör en riktigt god äggröra?!
Testade att göra det för första gången igår & den blev sådär.
Tacksam för alla tips!
Har ni några tips hur man gör en riktigt god äggröra?!
Testade att göra det för första gången igår & den blev sådär.
Tacksam för alla tips!
*puffar*
Hur gjorde du då?
Jag brukar vispa ihop ägg (2-3 st) med lite mjölk ca 1 dl. Ibland använder jag havremjölk. Man kan oxå ta lite grädde.. då blir det ännu lyxigare
Ta i lite salt och peppar, lite olja (oliv använder jag) i en panna sen är det bara att börja koka och röra.
4 ägg & en skvätt mjölk.
Lite salt & lite peppar.
Jag brukar bara knäcka ner några ägg i en panna med uppvärmt smör. Rör om tills dom är lagom.
Okej, lite olja.
Det skall jag ha i nästa gång!
Okej... ja, övning ger väl fördighet.
Tycker bara de på hotellfrukosten smakar bätter än min.
Jag jobbar som kock på hotell, vi gör äggrör varje dag.
Jag brukar vispa ihop äggen ex 3ägg och ca 1 dl grädde.
1 ägg binder 1 dl vätska. Riktig god äggröra görs med grädde, mjölk är för blaskigt tycker jag.
peppar och salt
jag använder alltid riktigt smör.
Tack tack!
Smälter smör i en tjockbottnad kastrull och rör i ägg och grädde.
Och rör rör rör hela tiden!
Kryddar med salt, peppar och lite lite tabasco!
Och precis TANKGIRL, grädde, inte mjölk och riktigt smör! Inte nyttigt, men gott!
Tack igen!
Vill ju helst äta hälsosamt, men jag har ju inte tänkt att äta äggröra varje dag, så visst skall jag unna mig grädde!
Tonfisk med majonäs och creme fraiche, hackad rödlök, salt och peppar.
Man kan ha i kalla gröna ärter och majs och hackad dill. Dillen man köper fryst från findus är super bra. brukar ja ha till bakad potatis och baguetter.
Tankgirl: Å, vad snällt. Det låter verkligen supergott. Tack så jätte mycket.
man kan göra en äggröra med hårdkokta ägg som man hackar ner, hacka en gul lök och lägg inte i en hel gul lö utan bara lite. ta sen majonäs och blanda ner med ägg och lök. salta och peppra. gott på rostat bröd!!!