• Thimmisen

Var köper man dinkelfrön???

Är på gång och ska prova ett recept på GI-muffins. I receptet ingår dinkelfrön.
    Jag kan inte hitta det i någon affär.

Är det någon som vet var man kan köpa det?

Mammas älsklingar: Oscar 020722, Thim 040404 och Tess 070829
  • Svar på tråden Var köper man dinkelfrön???
  • Ulli

Jag köper mina i vanlig dagligvaruaffär, men är det säkert att det är kornen (dinkelvetekornen) du ska ha till miffinsen och inte mjölet?

• Thimmisen

Nä, fastän jag var där idag. Hur dum får man bli...
    Jag har kollat Willys, citygross och hälsokostaffären, samt googlat lite på nätet men inte hittat någonstans.
    Står det bland hälsokosten eller var letar man?

• Thimmisen

Japp, det står "kokta dinkelfrön"

• ÄngelBängel
    Ulli skrev 2008-01-22 13:10:39 följande:
    Jag köper mina i vanlig dagligvaruaffär, men är det säkert att det är kornen (dinkelvetekornen) du ska ha till miffinsen och inte mjölet?
    Här finns det också på MAXI. På vår maxi står hälsokost och mjöl vid varandra så jag vet inte riktigt var du ska leta. Men ska det verkligen vara hela korn??? Det finns ju både flingor och mjöl. Kornen är ju stora
  • Ulli

Ok, hur ser det receptet ut i övrigt då? undrar en som också äter GI. Vill du dela med dig . Dinkelfrö vet jag inte vad det är, förmodligen ett skrivfel och därför du inte hittar det. Dinkelkorn ska kokas ca. 45 minuter.

• Thimmisen

Jag erkänner, jag vet faktiskt inte hur de ser ut, men så står det.

• Thimmisen

Jag har stirrat till det. De skulle vara i ett "BRÖD".
    Jag måste nog snart åka och hjärnröntga mig för här har hjärnkontoret semester för jämnan!

• ÄngelBängel

hahaha. det låter mycket vettigare med dinkelkorn i ett bröd än i muffins I gröva bröd har jag haft i både hela kornkorn och rågkorn så det blir nog gott

Svar på tråden Var köper man dinkelfrön???