• Julia K

Hur länge kan man byta kläder på H&M??

Jag rensade i garderoben och hittade en påse med ett plagg som jag köpte på H&M för ett drygt år sen. Jag har glömt att lämna tillbaka det men det finns kvitto och lapparna sitter kvar... kan jag gå in o byta plagget nu eller vad har dom för regler... någon som vet??

• Svar på tråden Hur länge kan man byta kläder på H&M??
  • Tuffa Viktors mamma

ingen anning men det tror jag inte... eller kanske om dom sälger dom kläderna fortfarande...  ring och fråga...

hej hej
  • LaFontaine

Jag tror HM har två veckor eller en månads bytesrätt. Då jag själv jobbat länge i butik (dock inte HM) kan jag säga att jag aldrig tagit tillbaka ett så pass gammalt plagg, inte ens om plagget finns kvar i butik. Oanvända tyger kan också tappa färg och kvalitet. Till butik kommer samma plagg ofta i flera olika sändningar varför de är nyare.

• Julia K

ok, tack för svar. Jag tror inte heller att det går men skam den som inte provar

• Twinkiie

Nej det kan du inte.. MAX 30 dagars öppet köp men oftast bara 14 dagar. REA-varor går ej att byta alls, men det står nog på ditt kvitto hur många dagars öppet köp du hade.. Men du kan inte byta tillbaka efter ett år de e ja säker på..

• Twinkiie

Nej det kan du inte.. MAX 30 dagars öppet köp men oftast bara 14 dagar. REA-varor går ej att byta alls, men det står nog på ditt kvitto hur många dagars öppet köp du hade.. Men du kan inte byta tillbaka efter ett år de e ja säker på..

• Twinkiie

• Snarkofagen

I somras var jag inne med ett par byxor på HM som jag köpt två månader tidigare. De tog emot dem! Hade inget kvitto men lapparna satt kvar. Fick inte pengar tillbaka men tillgodokvitto. Har för mig, men är inte säker, att kassörskan sa att bara lapparna sitter kvar tar de alltid tillbaka kläderna. Prova! Du kan ju inte få mer än nej.

Svar på tråden Hur länge kan man byta kläder på H&M??