Inlägg från: Flutterby |Visa alla inlägg
  • Flutterby

Det har inte frankommit än. På CNN står det bara att ambulanspersonalen fick en utryckning med en "cardiac arrest", alltså hjärtstillestånd.

Krabbolina skrev 2008-01-22 23:06:42 följande:
    jahapp, kan man läsa om dödsorsaken någonstans? Står ju inte så mycket på aftonbladet.
  • Flutterby

Man får lite perspektiv på saker... här har jag suttit i kväll o irriterat mig på att FL är så segt, samtidigt som han mådde så dåligt att han tog sitt liv. (om det nu ligger till så)

• Flutterby

Verkligen! Hoppades att det var ett sjukt skämt när jag såg tråden.

riot skrev 2008-01-22 23:37:51 följande:
    Ja, visst är det absurt?
  • Flutterby

Jag håller med! Det kan ju tyckas knepigt att folk som aldrig träffat honom och inte kände honom "på riktigt" känner sorg, men det är ju inte så himla konstigt, för precis som Stoffe skriver så får man ju en relation till "kändisar", om det nu är skådespelare, musiker eller andra. De når ju ut till många människor och berör, därför tar man illa vid sig och blir riktigt ledsen.
    För övrigt kan jag känna sorg även när en helt "vanlig", okänd människa dör, men det blir inte personligt på samma sätt.

Stoffe20 skrev 2008-01-23 00:32:26 följande:
    Det är faktiskt skillnad, varför vi blir upprörda när kändisar dör, skiljer sig eller engagerar oss när de gifter sig eller får barn är för det känns som vi har en relation till dem.Eftersom vi sett dem, hört talas om dem och läst om dem bildar vi oss en uppfattning och blir "vän" med deras bild...För ärligt, vem av oss kände princess diana men en hel värld sörjde henne! Samma sak med Anna Lindh då tusentals människor grät öppet, eller när Anna Nicole Smith dog men ärligt...vi kände inte dem.Men just för vi läst om deras öden blir det mer påtagligt än Maria Johnasson i Svedalas död!
  • Flutterby
    mintchocolate skrev 2008-01-23 14:44:35 följande:
    Det här ska nog inte vara en tråd om det, men nu har ju andra börjat skriva om det, så jag vil bara säga en sak om det och det är att långt ifrån alla religiösa beter sig som dem som det har länkats till.Det är som att säga att man har ännu mer svårt för rödhåriga nu, bara för att några rödhåriga människor man stött på har visat sig vara puckon. Vila i frid, Heath Ledger!
    Bra skrivet!
Svar på tråden Heath Ledger död