• Ditaa

Klimatet i egypten under mars-april???

Som frågan lyder..jag min man och våran son som är 15 månader vill åka utomlands någon gång under mars elr början av april..jag ahr varit i egypten och vill dit igen..saken är dne att vi har chans att ta semester just under denna period..och hur är vädret då i egypten..och är det varmt i vattnet ? Blåser det mycket?

• Svar på tråden Klimatet i egypten under mars-april???
  • wallflower

Sambons föräldrar har precis bokat en resa dit i slutet på mars, och enligt resekatalogerna ska det vara c.a 24 i luften, dagtid, och runt 22 i vattnet! om det blåser myckt förtäljer inte historien

• Ditaa

mm dom där resekatalogerna vet man inte om man ska tro på..så sa de till oss att det skulle vara när jag var där förra året i november..och då hade vi 36-39 grader soligt och varmt med 24 grader i vattnet hela veckan..=)..hahah..men så är det väl..ska nog ändå boka in en resa i mars..tror nog att vädret är bra ändå..hoppas jag =)..

• kiron

Vi ska dit början på mars och våra vänner var där även förra året och de sa att det var runt 30´c. Varmt i havet , svinkallt i poolen , kyligare på kvällen. Blåste lite men det svalkades mest
    LÄÄÄÄÄNGTAR!!!!!

• Tigerwoman

Vi var där för några år sedan i början av mars och jag tyckte det var för kyligt då. Mellan 20 och 25 grader och rätt blåsigt, KALLT i vattnet, man frös t ex väldigt fort om man försökte snorkla utan våtdräkt. Jacka-väder på kvällarna. Men det är nog ganska stor skillnad på mars och april, så om ni åker i slutet av mars är det nog skönare.

Svar på tråden Klimatet i egypten under mars-april???