• Fröken Inga

Hur firade ni er 25-årsdag?

Fyller 25 år i november och får massa frågor om hur jag ska fira. Funderar ärligt talat på att skita i den och sticka iväg på en weekend istället. Vi gifte oss i somras och snart får vi barn. Känns inte som jag behöver så mycket mer uppmärksamhet.

Hur och när firade ni att ni fyllde 25? Stor fest? Liten fest? presenter? Eller struntade ni i det?

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • Svar på tråden Hur firade ni er 25-årsdag?
  • Raggarflickan

Jag hade bara ett vanligt kalas som alla andra födelsedagar. Vår son var drygt 3 månader då så jag ammade och hade fullt upp med honom, hade varken lust eller ork att fixa en större fest.

• lövet2

Tårtkalas med familjen bara. Hade en 1-åring, en 3-åring och en 5-åring  och var nog inte så värst sugen på någon större fest ...

• Helena o Mattias

Jag o min kära man, fyller år nästan samtidigt, jag i oktober, han i november. Sen fick vi barn i oktober så vi slog ihop o hade en fest i december så det blev lite som en julfest.

• Snovit 79

Minns inte ens min 25 års-dag och det var inte för jag var påverkad av ngt. Utan gjorde nog inget speciellt. Firar bara jämna år litet mera.

• cleopatra2

jag varpå semester hemma ,och firade ingenting,jag firar nästan aldrig min födelsedag

• Aprilia

Inte alls, trodde jag skulle vara gravid då, men hade istället en 4-veckorsbebis

• Xara

Jag jobbade utomlands vid det tillfället, som råkade sammanfalla med lanseringen av en av organisationens nya produkter! Så vi hade ett litet privat kombinerat lanseringsparty / födelsedagsfest hos en kollega . Himla positivt minne! (Hemifrån fick jag 25 röda rosor skickade direkt till kontoret, mycket uppskattat !)

• Emma w S

Jag fyller 25 i oktober och funderar också på hur jag ska fira... så det var en bra fråga. Hoppas på bra svar  

två månader kvar till våren
  • EmiliaG
    Fröken Inga - Låter som dina födelsedagsplaner vore toppen... en weekend med mannen och eran bebis skulle kunna vara underbar. När våran son var snart 6mån var vi en vecka i Egypten - funkade kanonbra!! Jag helammade då så maten på resan var inget problem för hand del.

Såg att barnet kommer vara ca 6mån när du fyller år... så ett alternativ kanske är att ha barnvakt och bara äta middag du och din man - det kan ni nog behöva och vid 6mån kanske du ej ammar längre (om du kommer amma) eller så kan barnvakten ge urpumpad mjölk eller ersättning för målen ni är borta. Kanske till och med våga er på att ha nattlig barnvakt - det är guld värt om man har möjligheten!

Själv fyllde jag 25år i december, och hade gärna haft stort firande (alla frågade även mig hur jag skulle fira). Men är grvaid, måtte inte toppen och var supertrött... så på födelsedagen blev det middag hos oss med närmsta familjen och en väninna. På lördagen efter (fyllde en vardag) så hade vi barnvakt åt Mikael och gick ut på resturang med våran närmsta vänner. Helt lagom. Var hemma runt 10 på kvällen och kunde bara ta det lungt maken och jag. Skönt att bara kunna måna om oss själva och veta att sonen hade det kanonbra hos sin mormor och morfar.
Svar på tråden Hur firade ni er 25-årsdag?