Fröken Inga - Låter som dina födelsedagsplaner vore toppen... en weekend med mannen och eran bebis skulle kunna vara underbar. När våran son var snart 6mån var vi en vecka i Egypten - funkade kanonbra!! Jag helammade då så maten på resan var inget problem för hand del.
Såg att barnet kommer vara ca 6mån när du fyller år... så ett alternativ kanske är att ha barnvakt och bara äta middag du och din man - det kan ni nog behöva och vid 6mån kanske du ej ammar längre (om du kommer amma) eller så kan barnvakten ge urpumpad mjölk eller ersättning för målen ni är borta. Kanske till och med våga er på att ha nattlig barnvakt - det är guld värt om man har möjligheten!
Själv fyllde jag 25år i december, och hade gärna haft stort firande (alla frågade även mig hur jag skulle fira). Men är grvaid, måtte inte toppen och var supertrött... så på födelsedagen blev det middag hos oss med närmsta familjen och en väninna. På lördagen efter (fyllde en vardag) så hade vi barnvakt åt Mikael och gick ut på resturang med våran närmsta vänner. Helt lagom. Var hemma runt 10 på kvällen och kunde bara ta det lungt maken och jag. Skönt att bara kunna måna om oss själva och veta att sonen hade det kanonbra hos sin mormor och morfar.