• velmajan

Counter strike - från vilken ålder?

Från vilken ålder skulle ni låta erat barn spela counter strike??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-23 10:52
    Är inte så insatt i själva spelet. Det har visat sig att när femåringen är hos en kompis så spelar de counter strike där och har så gjort senaste halvåret. Kollat runt lite och förstår varför det är åldersgräns på spelet. Mamman i huset tycker dock att jag överreagerar och anser att det är ok att barnen spelar det... Undrar om det är så att jag överreagerar

• Svar på tråden Counter strike - från vilken ålder?
  • velmajan

Tack för era åsikter!! Hur barnen klarar av spela själva spelet funderar jag också på, fast femåringen har en skrämmande datorvana trots sin låga ålder.. Sedan så verkar det mest gå ut på att skjuta ihjäl när de spelar - det är huvudsaken, själva speltekniken är nog inte i fokus. Nu förstår jag i alla fall var en del av mardrömmarna kommer ifrån - de som handlar om att folk blir av med huvudena...

• velmajan

När jag har pratat med femåringen och han har förklarat vad spelet går ut på så är inte det primära för honom själva lagspelet -utan att döda så många som möjligt. Så jag tycker att han kan vänta med sådana spel - får nöja sig med Fem myror och dylikt så länge
    Jag och sambon spelar ibland Medal of Honor, men det är oxå ett sådant spel som jag inte tycker att femåringen ska spela då han inte förstår logiken bakom spelet.

• velmajan

TTOO
    Tänkte inte på att pangpang spel kunde vara lärorika oxå

Svar på tråden Counter strike - från vilken ålder?