• Dinette

Counter strike - från vilken ålder?

Jag och min man brukar spela ett par kvällar i veckan en stund tillsammans med ett gäng kompisar på en privat cs-server (när barnen somnat). Vi har samtidigt Team Spek i gång så vi brukar prata, skratta och ha allmänt trevligt samtidit, när vi är som flest online brukar vi vara ca 16 stycken med)! (Vi är snart 30 jag och gubben).
    Men sak samma det har inte med frågan att göra...
    Jag vill dock inte att mina barn ska börja spela sådana här spel för tidigt, tror inte ens att min 5 åring skulle klara av det då det kan vara lite knepigt att hålla reda på de tangenter som används. Hon är i övrigt duktig på att hanskas med datorn och spelar en del "pedagogiska" spel som vi fixat till henne. Men runt 12-13låter som en ganska bra ålder om de nu vill spela denna typ av spel.

• Dinette

Jag vill inte hålla CS om ryggen eller så... men huvudena flyger inte av! Spelarna blir skjutna och ramlar ner på marken! Alla kroppsdelar sitter kvar! Men som sagt, spelet ska inte spelas av barn!!

• Dinette

Måste rätta mig lite efter att ha pratat med min man om detta! Vi spelar inte "nya" cs. Där flyger inga kropsdelar av, precis som jag skrev! Men i "nya" cs så gör det de tydligen!

Svar på tråden Counter strike - från vilken ålder?