• gravidas78

Weleda-olja???

Hej! Undrar om det är någon som har använt en s.k. graviditetsolja från Weleda. Man ska tydligen smörja in mellangårdarna fr.o.m. V. 34 för att minska risken för bristningar. Funkar det? Nå´n som vet?

• Svar på tråden Weleda-olja???
  • Krodan

Jag har den förberedande oljan för underlivet.. Först vågade jag inte använda den, den luktar ju starkt och jag var rädd att det skulle bli mer irriterat. Jag har haft jätteont hela graviditeten, pga extremt sköra slemhinnor, det har gjort ont när jag stått och suttit, kändes som att jag skulle spricka varje gång jag var på toa. Sen jag började använda den är ALLA problem borta.. väldigt skumt! Vet inte om det beror på den, eller om det är pga att jag badar mindre och när jag gör det så har jag i massa barnolja.. Men jag rekomenderar den..

• Tinna66

Jag hade weledaoljan mot bristningar på magen, och jag fick inte en enda bristning där iallafall!! Gott luktar den också!!

• Prinsessan Zelda

Jag använde den från v 34. Vet ej om den hjälpte i sig men jag sprack ingenting under förlossningen. Så den kanske hjälpte. Men det tog också lång tid att krysta fram killen vilket jag tror bidrog mest till att det blev uttöjt och inte sprack. Jag smörjde in mig en gång varannan dag i ca 5 minuter. Lycka till

• gravidas78

Tack för upplysningen! Då kanske den t.o.m. motverkar att man spricker vid själva förlossningen... hoppas, hoppas.. ska testa den. Kan man börja använda den tidigare än i v. 34 för ännu bättre effekt kanske;)?

• Sea star

Visste ni att förr i tiden smörjde man mellangården med smör? Tiderna förändras...

Sea star

• systernegativ

weledas förberedelseolja består av mandelolja, vetegroddsolja och äkta eteriska oljor. jag är lite snål av mig (hrm.. EKONOMISK ;) så jag använder ren mandelolja istället. finns att köpa på apoteket, kostar 41 kronor för en flaska. billigt och riktigt härlig. har dock inte använt den att smörja mellangården med, utan smörjer magen med den. har dock tänkt använda den till mellangården när jag är lite längre gången, är bara i vecka 20 än så länge...

bevisad effekt eller ej så är jag helt övertygad om att det hjälper.

• Krodan

Gravidas: anledningen till att de skrev från v 34 är (enligt killen på naturapoteket) Att det tar sex veckor för den att byta ut alla celler (?) i underlivet så innan det ger deninte mer effekt, men är väldigt skön. dessutom så gör den att det blir varmt och mysigt så man får lite extra lust att färdknäppa sig

• Sea star

"dessutom så gör den att det blir varmt och mysigt så man får lite extra lust att färdknäppa sig" Sa killen på naturapoteket så? Haha!

Sea star

• Glad i hågen

Jag använder den också och som jag har förstått det så är det främst själva massagen som ska vara välgörande och göra huden mer elastisk.

Det skadar ju inte att testa, tycker jag.

• Missisola

En JÄTTEDUM fråga - men vad räknas som mellangårdarna???

Svar på tråden Weleda-olja???