Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Ge mig EN bra anledning till varför barn ska gå i skolan!

Ja jag ser ett bra skäl och det är att få ta del av undervisningen, från utbildade lärare.

Får man ens hemskola i Sverige?

• SaramedM

ja det skulle jag kunna tänka mig att göra

fairyfloss skrev 2008-01-25 11:49:45 följande:
    Jag har faktiskt hittat EN skola som jag inte bara skulle kunna tänka mig mina barn i, utan som jag VILL att de ska gå i! Alltså, som jag tror är bättre för mitt barn än att bli hemskolat. Men jag får nog skiva in dem från födseln för det är låååång kö. Plus att vi måste flytta dit den ligger . Och så kostar den 50 000 kronor om året . Skulle ni betala det för era barns skolgång om den var RIKTIGT bra? Och i det inkluderas en GOD och näringsrik skollunch varje dag samt mellanmål närhellst barnen vill, en massa utflykter osv som man aldrig behöver betala extra för, skolbuss, allt läromaterial och lärare som är extremt kompetenta inte bara pedagogiskt, men inom sitt område också, och som har små klasser (7-14 elever per klass)?
  • SaramedM
    fairyfloss skrev 2008-01-25 11:58:49 följande:
    SaramedM skrev 2008-01-25 11:52:58 följande:
    Härligt, jag med! Betydligt billigare än att hemskola i alla fall!
    Ja med tanke på den förlorade inkomsten menar du ?

Vart bor du? för du bor inte i Sverige eller hur?
  • SaramedM
    Legolina skrev 2008-02-11 12:03:36 följande:
    SVAR PÅ TS - ENDASTJag bodde isolerat med mina föräldrar under de första 7 åren. Hade jag "hemskolats" hade jag blivit HELT otränad socialt. Så min oro för att barnet inte ska kunna hantera umgänge med jämnåriga väger helt klart tyngst.Skolan är en träning för livet på Sååååå många fler sätt än endast kunskapsmässigt i olika skolämnen.
    Det jag fick lära mig av den träning var att jag inte dög och var värdelös
  • SaramedM
    sjuklingen skrev 2008-02-14 15:58:00 följande:
    Men ditt barn är inte du. DU kommer som mamma bli ett kontrollfreak om inte du låter ditt barn gå i skolan. Barnen måste få bli självständiga och utvecklas på egen hand. Det är endast bra om ditt barn får gå i skolan. Du väljer ju skola, och det finns ju många skolor. Alla är inte likadan.Puss och kram från Sjuklingen
    Nej just det alla barn är olika och alla barn passar inte i den vanliga skolan.

Jag tänker massor på detta just nu, det är nått med min dotter som inte stämmer och det är utredningar och fan och hans moster på dagis.
    Och jag har svårt att se hur hon ska kunna må bra i en vanlig skola
Svar på tråden Ge mig EN bra anledning till varför barn ska gå i skolan!