dåliga scheman!!! hur får det vara?
Min chef ska sluta sista januari, och har då gjort det "säkert" för oss timanställda genom att ge oss schema till sista april.
Jag har fått 4 (!) olika scheman på 2 veckor kanske.
Igår fick jag det senaste schemat. Jag ska jobba i snitt 29 timmar per vecka from 1 februari till 30 april. Vissa veckor blir det mer, andra mindre.
Februari ser helt ok ut, men sedan känns det som att det går utför. V.11 har jag en ledighet på 4 dagar och efter det så har jag inte en enda sammanhängande ledighet fram till mitten av april. Jag är ledig en dag här och en dag där. Jag jobbar varannan helg hela helgen, och resten bara lördagar, men helgen blir ju ändå förstörd.(när vi är framme vid slutet av april så har jag varit ledig kanske 8 helger på ett år, och då har jag fått ta mig ledigt kanske 4 av de helgerna).
Min chef har sagt att han inte kommer ändra något mer nu, och jag har klagat och "bråkat" så mycket om schemat att jag inte vet om jag orkar ta upp det igen. Men det känns riktigt jobbigt att jobba så hattigt.
Dessutom kommer jag jobba stängning (butik)nästan hela tiden så det kommer kännas som att jag är på jobbet jämt.
Vad finns det för regler för scheman egentligen? någon som vet?