Ja absolut kommer din buk att bli mindre, var inte så jag menade. Jag är nu lite osäker och orkar inte just nu slå upp det men med mer fett (dvs högre BMI) så diffunderar nog en del av läkemedlet ut i fettcellerna och kommer därför mycket senare till blodomloppet. Detta gör det ju även på normalviktiga men där går tillräcklig mängd ut i blodomloppet. Hmm tror iallafall att det är så...
entjej skrev 2008-01-24 07:26:05 följande:
Jo, fast om jag väger mindre borde buken bli lite mindre..Jag har läst i vetenskapliga abstract att de funnit att det behövs mer sprutdos för de med högre BMI. Undersöknigen var gjord redan från BMI över 25. Du skriver att medicinen går ut i blodomloppet.Men om det finns mer fett kanske mindre når blodomloppet eller? Och en del går direkt? Eller vad kan det annars ha berott på att större dos behövs?När min sambo behandlades för cancer så bestämdes cellgiftsdosen av hans kroppsyta (m2). Men det kanske är annorlunda.Ja, kan inte fler lägga ut sitt BMI och mått! Även om det inte säger allt ändå. För mitt fett runt buken är verkligen till allra största delen på just buken och inte omkring. (Jag skrev tidigare att jag kan gömma det bra pga större kläder. Fast om jag inte skulle gömma det så ser det "värre" ut än andra som har mer jämt fördelat runt midjan och hela överkroppen.)