Inlägg från: Lilith74 |Visa alla inlägg
  • Lilith74

Nån annan som tycker att Microugn är äckligt...?

Hejhej.-..

finns det nån annan som tycker att Microugnar är uräckliga och aldrig skulle släppa in en sån i sitt hem? Inte så mycket för strålningen, mer för att de behandlar maten på ett äckligt sätt, bara värmer ost tex istället för att smälta den. Också ofräscht att man inte får stekyta.
    Nu ska vi ha barn och ala säger att vi "måste" ha en micro. Stämmer det, undrar jag? Nog klarar man sig jättebra utan en ful och illaluktande micro?

• Svar på tråden Nån annan som tycker att Microugn är äckligt...?
  • Lilith74

jag tycker f.ö att frys är ganska äckligt också... och fryst mat...

• Lilith74

Upprepar frågan från trådstarten: finns det nån annan som tycker att Microugnar är uräckliga och aldrig skulle släppa in en sån i sitt hem?

Nu har alla utom jag sagt att de tycker micro är jättbra, nu vet vi det...

• Lilith74

Jenneli - undantar dig !

littletiger, varför ska man handla ständigt? Man kan faktiskt förvara mat på fler sätt än i frysen, torka, konservera, i stukor, jordkällare, om man nu vill det. Man kan baka eget bröd, köpa färska grönsaker en eller två ggr i veckan och laga mat på... Om man vill. Man är alltså inte helt hänvisad till micro och frys.

Handlar gör man väl ändå, mjölk, yogurt etc. ?

• Lilith74

Det sade jag inte. Jag sade att man inte är beroende av micro och frys om man inte vill vara det. Och jag vill inte.

Shoegal - jag vände mig inte just till dig.

Man väljer att använda micro och frys, man är inte tvungen. Liksom man väljer om man vill baka eget bröd eller kanske ha bakmaskin hellre än att köpa färdigt...

Och tid... vad är det man ska göra med all denna sparade tid...?

• Lilith74

Vet ni vad, jag är så helgalen att jag föredrar färsk mat!!! F'ärska grönsaker, färskt kött, gärna färsk pasta om det ska lyxas! Knäppt va! Jag undviker alltså helst mat som är nedfrusen, gammal, frystorkad, behandlad, besprutad och bestrålad!!!

Och snälla, sluta skriva här i tråden "jag tycker att micro är jättebra", det är inte det det handlar om. Frågan var om någon annan mår illa microugnar, som jag gör. Jag kan starta en ny tråd åt er andra "Tycker ni att era microugnar är bra?" så kanske denna tråd kan användas till sitt ursprungssyfte.

• Lilith74

Ok.. själv ogillar jag den och är glad att jag hittills klarar mig utan den!!
    Jag konserverar inga mängder själv, men bakar bröd (bakmaskin & för hand) och torkar svamp och sådant.

Kanske blir det annat ljud i skällan när bebisen kommer, men just nu går det ju fint utan den förhatliga micron. Och som någon skrev, man "klarar" sig ju utan allting här i världen, alla saker i köket har ju tillkommit de senaste 50 åren ungefär.

L
  • Lilith74

det var ju inte "någon" som skrev det, det var ju du, Isfjord

• Lilith74

bebis - åas har ingen pratat om barnmat, bara om sin personliga användning av micro...

• Lilith74

Ja, fast ofta om man ställer en fråga om något, tex. "Nån annan som ska ha tygblöjor", så får man svar från tjogtals med personer som skriver att de INTE ska ha tygblöjor på grund av hundra skäl.

man frågar ju för att man vill hitta likasinnade, inte sådana som är emot.

Om man frågar: Vad tycker ni om tygblöjor? så kan ju vem som helst tycka vad som helst.

Det finns en viktig skillnad där som jag tycker att många missar.
    I mitt inlägg frågar jag ju om nån annan i likhet med mig ogillar micron. Sedan frågar jag om barnmat. Nästan alla svar handlar om att micron är bra om den är ren / man klarar sig inte utan micro av olika skäl. Jag önskar att folk läste frågorna lite nogrannare. Nog så svårt ibland.

L

• Lilith74

clinan: för att mn letar efter likasinnade. easy as that

• Lilith74

(gud vad jag är less på denna TRÅKIGA tråd, jag önskar att jag aldrig startat den)

Man kan gilla micro
    Man kan ogilla micro
    Man kan tycka att de är fina
    Man kan tycka att de är fula
    Allt är okej
    Jag skulle möjligen ha formulerat mig annorlunda
    Micro kan vara användbart
    Man kan leva utan micro
    Alla får tycka vad de vill
    JAG har aldrig tyckt att micro är äckligt på grund av smuts eller kvarlämnade matrester, utan av andra skäl som jag inte tänker gå in på
    Det är okej om man inte tycker att micro är äckligt
    Alla får tycka vad de vill

Hur tar man bort en tråd från "mina favoriter" så man slipper se den?

*gäsp*

• Lilith74

Undrar vad BT är? Jag vill verkligen bli av med denna tristesstråd + ett par till tråkiga...

• Lilith74

BT´= bröllopstorget?

jag ska se om det går här. Annars kommer man ju att ha 100 sidor favoriter till slut.

• Lilith74

money- TACK!!!!! :+))))))))

Svar på tråden Nån annan som tycker att Microugn är äckligt...?