Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

Nån annan som tycker att Microugn är äckligt...?

Jag håller inte med dig... Å andra sidan så lagar jag inte mat i den.. Vill jag ha smält ost eller färg på en gratäng så använder jag ju ugnen. Däremot så är det jättepraktiskt att tina upp saker (bröd, matlådor osv). Jag skulle aldrig klara mig utan (eller jo, det är klart, men det är väldigt praktiskt) en... Vår är inbyggd ovanför vanliga ugnen i väggen och är varken ful eller illaluktande!
    Dessutom är det ju energisparande också.... att tex värma tevatten eller tina upp en middagsrest går mycketfortare än över vattenbad på spisen....
    Heja micron säger jag!

• Linda1976

Men men...?? Då måste man ju springa och köpa mat hela tiden.. Och inte kan man köpa en låda kycklingfiléer när det är lägre pris.... eller köpa wokgrönsaker i påse och frysa in... *fattar nada*

• Linda1976

hmm.... då kan vi börja tvätta i bäcken med tvättbräde och såpa också

• Linda1976

Hm.. jobbar man heltid för att försörja sig så skulle inte jag ha tid att mecka med torkning mm... Är i normala fall hemifrån mellan 8,15 och 18,15 och när jag är ledig så tillbringar jag hellre kvalitetstid med familjen än meckar med torkning tex. Lite OT, men iallafall... Man gör ju som man vill, men att inte kunna köpa storpack av tex kött, kyckling osv BLIR ju dyrare än att bara köpa det man behöver för ett par dar, det går ju inte att komma ifrån...

• Linda1976

Förbud? Jag hoppas du är ironisk?

• Linda1976

Oj, vilket humör! Då får vi som sagt förbjuda det mesta och låsa in oss i madrasserade rum, men det får väl vara vaddering av ekologiskt odlad bomull.... + att vi får ta på oss munkorgar så att vi inte sätter bomullen i halsen...

By the way, TS frågar på slutet:" Nog klarar man sig jättebra utan en ful och illaluktande micro? " För att svaret ska gälla, måste det svaret vara "JA", det får inte vara "NEJ" med argument då? Vilken givande disk det blir när det bara är ett svar man vill ha.....

• Linda1976

Kan man inte? Det är väl ändå att gå för långt.... Man kan tycka precis vad som helst, jag klankar inte på folk som tycker att Volvo 740 är den snyggaste bil som nånsin designats (men i MIN värld så är det inte möjligt att tycka så, men jag försår att det finns folk som gör det).

Jag gillade min kycklinggula designade Zanussi-micro, matchade perfekt med resten av köket i min första 2:a. Den var urläcker - men som Jubbakubb uttrycker det, så är det inte möjligt att jag tyckte det?? Nä just det, det är jag ju inte kapabel att veta själv *tar mig för pannan*

• Linda1976

Ja, jag drömmer våta drömmar om Barsebäck och sprucken betong är det bästa jag vet...

Vaddå open minded?? "Tyck som du vill, så länge du tycker som jag".....

• Linda1976

Men nu får ni inte tycka så, så sluta genast! Sån är lagen!

• Linda1976

Vem är ur balans? Vem tar denna disk på allvar? *fundulerar*

Svar på tråden Nån annan som tycker att Microugn är äckligt...?