Inlägg från: Isfjord |Visa alla inlägg
  • Isfjord

Nån annan som tycker att Microugn är äckligt...?

Självklart klarar du dig utan micro!

För bara 10-15 år sedan fanns det knappt datorer ellr mobiltelefoner i hemmen. Det var stora klumpiga och dyra maskiner som fanns på enstaka företag. I dag finns det ofta flera stycken i hemmet, men vi klarade oss bra innan de fanns också. Micron är också ganska ny och vi klarade oss innan.
    Andra mer eller mindre nya prylar är: TV, radio, video, MP3, CD(-R/RW), DVD(-R/RW) och fjärrkontroll till brunvarorna.

Vi klarade oss bra innan allt detta kom, jag använder dem dagligen men har kompisar som knappt använder hälften. De gör på många sätt livet enklare, men kan lika gärna göra livet sämre. Och sticker jag ut en vecka i skogen släpar jag inte med hela hemmet.

• Isfjord

Jag känner nog att jag svarat på TS fråga. Nämligen bekräftat att man kan klara sig utan många moderna prylar, inklusive micro.

Om man ska förbjuda allt farligt? Kaffe och The hade knappast fått säljas om de kom som nyheter idag. Och vatten är livsfarligt, dels kan du drunkna i det. Men du kan också förgiftas om du dricker för mycket. Man kräks visserligen långt innan man fått i sig så mycket, men kräkreflexen går att träna upp. Arbeta hårt i hög värme, tillexempel utomhus på sommaren. Då dricker du mer eftersom du svettas mycket, sedan när du snabbt återgår till normalt liv kan du fortfarande dricka samma mängder första tiden utan att kräkas. Först får du berusningssymptom och sedan dör du genom att cellerna öppnas genom osmos (eller något liknande namn, några år sedan jag läste biologi/kemi) och du dör.
    Så då kan vi förbjuda vatten, det är ju giftigt!

Man klarar sig utan många bekvämligheter, omgivningen må tycka att man är tokig och bakåtsträvare. Men det är bara att bita tillbaka.

• Isfjord

Okej, jag var lite ironisk där. Men det om vatten stämmer, men försök få i dig sådana mängder och jag säger "Lycka till". Din kropps skyddsfunktioner kommer göra allt för att hindra dig.

• Isfjord

Jag har sett micros som ser ut som grisar, kaniner och allt möjligt konstigt.

• Isfjord

Gjorde en snabbsökning och hittade inga sådana där roliga som jag nämnde förut. Skulle inte vilja ha en sådan heller, jag vill att en micro ska se ut som en micro och inte en gris. Tänk bara på hur man ska komma åt att torka i alla veck och andra konstiga former?
    Men jag hittade den här som är lite udda:
    www.vww.vilhelmina.com/bilder/Whirlpoolliten.jpg
    Den här var´riktigt udda:
    www.tekniskamuseet.se/templates/Page.aspx
    Men nästa micro hemma hos mig blir nog en sådanhär:
    www.lkngruppen.com/SCS/micro.html

Svar på tråden Nån annan som tycker att Microugn är äckligt...?