• anjasmamma

Såg ett recept på Kyckling-gratäng här på FL, nu hittar jag det inte...

Ja, som sagt. Såg häromdagen ett enkelt recept på kyckling med ty
    2 dl grädde
    2 dl cremefraiche
    åsså någe mer...

Men det var medan "mina favoriter" låg nere så jag kunde inte spara sidan...

Nån som vet vad det är jag menar?!

• Svar på tråden Såg ett recept på Kyckling-gratäng här på FL, nu hittar jag det inte...
  • Wilmis07

Kan det vara detta?? Inte exakta mått kanske(och jag brukar göra det på kotlett men har sett med kyckling): 2dl grädde,2dl cremefraich,1/2dl soya och 1-2tsk sambal oelek..Lägg kycklingfilerna i en ugnsfast form,vispa ihop ingedienserna till såsen och häll över kycklingen,ugnen i 175g i 1,5 timme.Även om de inte är detta recept du söker så är detta jätte smaskigt!

Mamma till Wilma 071012
  • Ida Lii

Denna har jag.....

Kycklinggratäng

2 dl grädde
    2 dl riven ost
    2 vitlöksklyftor
    2 dl creme fraiche
    1 hönsbuljongtärning.

Värm upp allt förrutom kycklingen i en kastrull så buljongen löser sig.

Lägg den råa kycklingfilén i en form och häll all såsen över.

Låt stå i ugn 30-35 minuter i 225 grader

Ida-Li 070704
  • nattis82
    Ida Lii skrev 2008-01-23 20:04:00 följande:
    Denna har jag.....Kycklinggratäng2 dl grädde2 dl riven ost2 vitlöksklyftor2 dl creme fraiche1 hönsbuljongtärning. Värm upp allt förrutom kycklingen i en kastrull så buljongen löser sig.Lägg den råa kycklingfilén i en form och häll all såsen över. Låt stå i ugn 30-35 minuter i 225 grader
    Låter smarrigt! Men vad ska man ha till??
  • Ida Lii
    nattis82 skrev 2008-01-23 20:42:52 följande:
    Ris & sallad  Glad
    Ida-Li 070704
  • QuteCat

Det låter kanske som den indonesiska kycklinggratängen med mango chutney , vitlök och curry??

• Laire
    nattis82 skrev 2008-01-23 20:42:52 följande:
    Man kan även göra en pastasås på det, då skär jag kycklingen i mindre bitar samt kortar tiden i ugnen. Tagiatelle och en baguette brukar jag ha till då.

Underbart gott förresten!
    Så blir två tre, mars-08
  • anjasmamma

Ida Lii: Tack, det var ditt recept jag letade. Blir det till middag idag...

Labrador älskare: Jo, det där har jag testar med kotletter, bli ju jättegott. Måste prova med kyckling nån gång oxå.

• Kulan07
    Ida Lii skrev 2008-01-23 20:04:00 följande:
    Denna har jag.....Kycklinggratäng2 dl grädde2 dl riven ost2 vitlöksklyftor2 dl creme fraiche1 hönsbuljongtärning. Värm upp allt förrutom kycklingen i en kastrull så buljongen löser sig.Lägg den råa kycklingfilén i en form och häll all såsen över. Låt stå i ugn 30-35 minuter i 225 grader
    Gjorde den häromdan å det vart uppskattat av sambon
    Blir fler gånger
  • Ida Lii

Vilken tur  Glad

Delar med mig av detta recept oxå, ingen gratäng men sååå gott till pasta:

Pastasås / 4 Port

Strimla köttet från 1 grillad kyckling. Koka upp 2 1/2 dl matlagningsgrädde,

1 dl ajvar relish,1/2 tsk salt och 1 krm svartpeppar.Blanda ned köttet

och 1 dl majs.Låt det bli varmt.Servera med pasta.

ENJOY!!

Ida-Li 070704
  • Friyaz

åh perfekt... precis vad ja hade tänkt o fråga efter i ett inlägg, nu slapp jag här fanns ju alla svar ja behövde :)
    ikväll blir det kycklinggratäng :)

• Kulan07
    Ida Lii skrev 2008-01-24 16:38:39 följande:
    Vilken tur  Delar med mig av detta recept oxå, ingen gratäng men sååå gott till pasta: Pastasås / 4 Port Strimla köttet från 1 grillad kyckling. Koka upp 2 1/2 dl matlagningsgrädde, 1 dl ajvar relish,1/2 tsk salt och 1 krm svartpeppar.Blanda ned köttet och 1 dl majs.Låt det bli varmt.Servera med pasta. ENJOY!!
    Ska jag prova i helgen Låter mums
Svar på tråden Såg ett recept på Kyckling-gratäng här på FL, nu hittar jag det inte...