• Anonym

anmäla ambulanspersonal?

Hej!
    Är det någon som har erfaenhet om man kan anmäla ambulanspersonal (helikotperpersonal i detta fall). Hur går man tillväga och vad kan man anmäla att man blirvit dåligt bemött? (lång historia)

• Svar på tråden anmäla ambulanspersonal?
  • Anonym

Jag fick ett astmaanfall och lite panikångest, mina vänner ansåg att jag behövde hjälp och ringde då. Detta hände två dagar i rad. Andra dagen gick dem rakt fram till mig utan att säga hej, utan att fråga hur jag mådde och sa bara rakt ut att jag slösar på deras resurser.. Mina vänner ifrågasatte detta sen till sjuksköterskan och han nekade då att han hade sagt det, det blev ett litet tjaffs vilket ökade på min panikångest och det blev kaos.. Det är inte jag som ska anmäla, utan mina kompisar på min skola som ansåg att de gjorde fel.

• Anonym

jo, det hade jag och hade tagit den. Men är man över 50 år och antagligen har jobbat inom detta i ett flertal år tycker jag att man kan bete sig lite mer profesionellt.

• Anonym

tack för ditt inlägg, precis så jag känner.
    OCH jag sa till ambulanspersonalen att jag inte behöver detta, att jag kan bli hämtat av föräldrar och ta mig till sjukhuset på egen hand. Då sa dem att dem ändå skulle åt de håller och om de får något mer akut så ska jag inte hindra dem från det.

Men jag blev oerhört ledsen och hela situationen förvärrades av hans oproffesionella beteende.. Jag ska inte anmäla, det orkar jag inte.. men däremot vill mina äldre klasskompisar göra det. Men vi får se, var mest nyfiken på om ni tyckte de hanterat situationen fel och hur man går tillväga, tack för alla svar.

• Anonym

Men om du kunde ta dig till sjukhuset på egen hand varför tillkallade ni helikopter då?

• Anonym

vi kunde ta oss till sjukhuset, vilket skulle ta lite mer än en timme. Ingen vågade skjussa eftersom jag försvann då och då.

• Anonym

vi va på en ö, ja. Bor inte där egentligen. Jag vet inte vad dem sa till sos.

• Anonym

VARFÖR skulle en erfaren sjukskötare/sköterska ha anledning att säga så?
    Har du tidigare ringt SOS många gånger tidigare?
    Detta skulle ju i så fall stå i din journal, därav ge intrycket av slöseri...?

Vad tror du själv var anledningen?

/J

• Anonym

otrevligt bemötande ska du anmäla till Patientnämnden.
     så länge de har gjort en korekt medicinskbedömning så är det ingen ide att anmäla till HSAN, det är bara massa jobb i onödan.

• Anonym

Jag orkar inte svara på allt som frågas men kan berätta hur siruationen ser ut nu.
    Mina klasskompisar har tagit kontakt med chefen på ambulanshelikoptern och han kom redan nästa dag till skolan och pratade med oss och var väldigt upprörd hur jag hade blivit behandlad och beklagade det hundra ggr. Chefen skulle prata med besättningen och dem skulle få en tillsägelse eftersom han inte ansåg detta vara ett okej beteende.

Svar på tråden anmäla ambulanspersonal?