• Pontusmamma

Ni som är hemma LÄNGE med era barn!

Känner ni ibland att ni måste försvara er...varför ni väljer att vara hemma länge och inte lämna på dagis så tidigt,,,
    Ibland så värkar de som folk tror att man är arbetsskygg(stavs?) och lat....Men de är ju inte så att man går hemma och dra liksom..
    Här hos mig är de full rulle HELA dagar!..
    Hur känner ni?
    Pontus040417 Emma060209
  • Svar på tråden Ni som är hemma LÄNGE med era barn!
  • Pontusmamma

puffar

Pontus040417 Emma060209
  • little mommy

ja jag har valt att vara hemma tills mitt barn blir 3år. och visst folk tittar på en som man inte vore riktigt klok! ha ha men man gör ju det viktigaste jobbet på jorden och sen barn är ju inte små för alltid jag är nöjd med mitt val

• BymBym

Känner inte att jag behöver försvara mig. De flesta verkar förstå att det inte är en dans på rosor, de undrar hellre hur man orkar...

Jag njuter verkligen av att få umgås med mina barn, men visst är det jobbigt ibland...Glad

• fruis

Vi har aldrig behövt försvara oss men å andra sidan är det min man som har varit hemma mestadels av tiden så då kanske det känns mer progressivt i folks ögon?

• Haraldsmamma

Jag känner absolut inte att jag behöver försvara mig, faktiskt . Har funderat på detta faktiskt. Kanske för att jag bor i en liten by? Kanske tack vare min personlighet? Tack vare sättet jag säger det? "Hör" jag inte ironi? Vet inte. När folk frågar vad jag gör nuförtiden så säger jag att jag är hemmafru och skrattar lite. Alltid retar det någon . Jag är väldigt nöjd med mitt val och älskar att vara hemma med barnen!

• Netriosa

Nej, jag har aldrig känt att jag behövt försvara att jag är hemma med mina barn. Fått väldigt mkt beröm att jag gör det faktiskt, av både gamla och unga.
    Har nu varit hemma i 5 år med min äldsta och har nyligen fått en till så jag ska vara hemma länge till, älskar det

• Tulibul

Har varit hemma i flera år med mina barn. Jag har känt att människor undrar hur jag tänker, hur jag orkar och om jag inte vill ha min egen tid/karriär. Tror få som känner mig anser att jag är lat, det är nog snarare tvärtom. Att vara ett fullt ut engagerad förälder till flera barn under dagarna gör att jag inte får många minuter över till bara mig själv. Men jag känner att det här är det rätta för mig/oss utan tvekan.

• lövet2

Inte nu längre. Efter 4:e barnet slutade folk att gnälla ...

• Shirley

Har också vart hemma i flera år och nu tänker jag ha minsta hemma tills hon är 3 år minst.  Sen skiter jag i vad folk tycker om det, det är mina barn och mitt liv :) Dagis är inte ett måste. Skulle aldrig sätta barnen på dagis lika tidigt som endel gör, redan runnt 1 år.

• mari74

Jag känner nog att jag får försvara vårt val rätt ofta.
    Och nu börjar frågorna komma allt oftare om när jag ska tillbaka till jobbet.

Himmel, de är ju bara ett och tre och får jag som jag vill så är jag hemma lääänge till Glad!

Svar på tråden Ni som är hemma LÄNGE med era barn!