• Anonym (Ensam)

Ensamstående Mamma som behöver avlastning..

Jag är en ensamstående mamma med två barn på 7 och 5 år,deras pappa finns inte med i bilden han har valt själv att inte finnas till hands för dom utan när det passa honom och det e ju inte så ofta.Bor i en stad där min mamma och bror också bor men dom hjälper inte till så mycket med barnen,vet om att det e ju inte riktigt deras ansvar.Men man vill ju att barnen ska ha kontakt med sin mormor å morbro men tyvärr känns det som om barnen bara e till besvär för dom.. Behöver bara lite hjälp och råd vad man kan få lite avlastning någon timme eller två på kvällarna eller helger,känns som om man behöver lite tid för sig själv utan dom för att ladda batterien,men hur ska jag göra..Snälla hjälp mig..

• Svar på tråden Ensamstående Mamma som behöver avlastning..
  • Anonym

Det finns kontaktfamiljer som hjälper till med barnen så mycket som man vill som mamma. Sök på kontaktfamilj och din hemstad så får du upp information.

• Anonym

Tror att det är soc som kan hjälpa till med en stödfamilj. Då kan du få avlastning iaf varannan helg.

• Anonym

Har tyvärr ingen aning, vill bara skriva att det måste vara jättekäpigt, jag tycker att det är asjobbigt att vara två föräldrar med ETT barn, och då har vi ändå lite avlastning!

Du har inte någon kompis som kan vara barnvakt någon kväll eller så?

• Hannah76

Du kanske kna söka dig till en grupp med andra ensamma mammor, så kan ni avlasta varandra? Eller ta kontakt med soc och hör om du inte kan få en stödfamilj.

• Anonym (Ensam)

Tack så mycket för svaren..
    Jag har inte bott här så länge å den tiden jag har bott här ha jag varit med mina barn hela tiden så jag ha inte riktigt lärt känna någon så väl..

• Anonym
    Anonym skrev 2008-01-23 21:30:04 följande:
    Har tyvärr ingen aning, vill bara skriva att det måste vara jättekäpigt, jag tycker att det är asjobbigt att vara två föräldrar med ETT barn, och då har vi ändå lite avlastning!Du har inte någon kompis som kan vara barnvakt någon kväll eller så?
    Varför då skaffa barn...?
  • Anonym (Ensam)

Varför måste det alltid vara någon som ska vara så negativ...

• Anonym (insatt)

Ring till ditt närmaste socialkontor, boka tid och berätta hur du har det och att du behöver avlastning. Det kan dock bli så att man i första hand försöker "väcka" pappa till liv för det är ju det normala att föräldrar hjälps åt med sina barn!!??

• anneliesb

Jag tror avlastningen är för sånna som har barn med sjukdomar å likande, inte för att mamman inte är sugen på att vara mamma ett par timmmar.

Svar på tråden Ensamstående Mamma som behöver avlastning..