• Lorina

Underbara tonåringar!!!

Undrar bara om det finns fler föräldrar med 15 åringar som är "snälla och lydiga"?? Tyckaer de flesta trådar är om "jobbiga" tonåringar, så vi kan väl starta en egen tråd där vi berättar om våra underbara tonåringar istället. Visst finns det gånger med konflikter men de är sällsynta.

Så kom igen alla föräldrar med "hjälpsamma" tonåringar detta är tråden för er!!

Har en snart 15 årig grabb som är sååå UNDERBAR!!! Han hjälper till hemma, passar sina småsyskon mm. Visst kan han ibland bli arg och så men det hör till ovanligheten. Han gör det han är tillsagd att göra men för det mesta gör han saker i alla fall bara för han tycker det ska göras, tex plockar undan på diskbänken, dammsuger o så.

Visst kan vi ha konflikter men som sagt det hör till ovanligheten. Han är nästan aldrig ute och "ränner" utan han är hemma eller hos flickvännen, nån gång med kompisar.

Jag var bara tvungen att skriva om honom och se om det finns fler lyckosamma föräldrar!! Det är inte så att jag inte har barn som är jobbiga jag har en 11½ årig dotter som är helt tvärt emot som slår i dörrar, svär och tycker allt är jobbigt men denna tråden vill jag höra om de underbara lugna barnen!!

• Svar på tråden Underbara tonåringar!!!
  • Maskot

Här finns en till stolt och glad mamma till en 16-årig kille. Han är fantastisk! Vi disskuterar och kommer överrens- inga problem.

• sallybuse

Jag har också en son som snart är 15 år om 7 dagar.Och han är underbar han med.Snäll o trevlig.Han skickar sms till mig och berättar att han älskar mig och de tycker jag är helt underbart.Han kan också bli arg över en skitsak men de går snabbt över.Han är duktig på att se till sitt syskonbarn.Jag kan inte komma på mer just nu.Men han är helt enkelt bäst.

• tjohoo73

Har oxå en 15--årig grabb som är min stolthet.
    Han tvättar sina kläder själv, hjälper till med disken, städar sitt rum, fixar katt toaletten, har aldrig kommit hem full eller påverkad, kommer alltid i tid, på fritiden tränar han kanot eller är med sina vänner.
    Självklart är han lite slö och så där härligt tonårs-slö i hjärnan och ibland undrar jag vilken planet han befinner sig på men en bättre tonårs son skulle jag aldrig kunna tänka mig!!!!

• Lorina
    Vad kul att det finns fler underbara tonåringar!!! De flesta verkar "klaga" på sina tonåringar och jag tror nog jag kommer in i den kategorin oxå snart men inte med min äldsta utan med hans yngre syster.

Men eftersom detta är tråden då vi berättar hur underbara de är så kan jag ju ta och berätta att gubben ska åka iväg i 4 veckor och vi höll på att planera för tvliingarnas (3½ År gammla) barnpassning när grabben kommer och säger: Men mamma jag kan hämta dom på dagis och fixa och lägga dom sen på kvällen.

Jag jobbar nämligen kvällar så det togs emot tacksamt!! Jag fixar iordning mat innan jag åker så det är bara för dom att värma sen på em.

Men hur många tonåringar skulle komma med det förslaget utan baktankar?? Han har inte blivit lovad något men gör det bara ändå!!
  • Guldrosen

Jag har också helt underbara tonåringar. Klart att de snäser till ibland... konstigt vore de väl annars.

Just nu håller min underbara dotter på och lagar lunch till mig och sig själv.

De är inte heller ute och ränner så mycket. De trivs nog ganska bra med att var med sin föräldrar. Ibland går vi på bio tillsammans.

• anmob

Jag har också en underbar tonåring hemma, hon är 14. Visst kan hon snäsa ibland men vem gör inte det.
    Hon hjälper gärna till att passa lillebror korta stunder han är 4 och hon är hans idol.
    Tycker också oftast att man får höra bara negativa saker om tonåringar. Synd för de kan vara riktigt trevliga om man bryr sig om att umgås med dom.

• kolakaka

har också en helt undrebar kille på 15 år som hjälper till hemma och passar syskon kramas och pratar om allt, han är helt underbar och ibland unrar jag när tonårstrotset ska komma, förmodlinge med lillebror som fyller 13 i sommar och är mycket mer "tonårslik" redan, fast jhan är också mjuk och go och hjälpsam särskilt i köket

• Bakom molnen

Jag vill också bidra till "underbara tonåringar!!!-tråden"

Min 14-åring är verkligen underbar!  Äntligen har alla års konflikter hemma gett resultat - eller så är det bara tur? Fundersam Strunt samma vilket, varje dag är en gåva och jag njuter så länge det varar.   

• stanare

Men jag håller med! Det pratas för lite om hur ljuvliga dom är ... visst är det slitigt ibland men de är inga monster ... oftast. Rekommenderar en blogg till alla som vill läsa om härligt tonårsliv ... gå in på www.tara.se (som fö har en liten tonårsspecial numera) och läs tonårsbloggen. En mamma som skriver om livet med sina två tonåringar och det är en rolig och lite uppmuntrande läsning.

• Guldrosen

Jag vill berätta något som min fantastiska tonårsdotter gjorde i veckan. Hon var bjuden på en fest till en klasskompis. Vi vet inte riktigt vad detta är för tjejkompis. Vi visste inte heller om det skulle finnas några föräldrar hemma. Glad och upprymd åkte hon och en kompis iväg till denna fest. De skulle även sova över hos tjejen som hade festen. Vi sa till vår dotter att det är bara att ringa om hon och kompisen vill bli hämtade. (Vi bor på landet) Kl 23.30 ringer vår dotter och vill bli hämtad. Hon vill inte vara mer på festen för de andra bara super. Min man åker och hämtar henne. Hennes kompis som har druckit vill inte följa med. Jag är så stolt över att min dotter stod emot trycket att dricka. De andra hade tjatat på henne att dricka men hon sa nej. Hon är så trygg i sig själv och har en bra självkänsla.

• emcjoh

Min stora tjej är 16år men en underbar tonåring ändå. Är gullig med sina småsyskon (4 o. 5år) o. hjälper mig med allt jag ber om o. lite till. Föredrar att vara med sina vänner el. i kyrkan med ungdomarna där, har aldrig varit intresserad av att festa o. pröva alkohol. Jag är så stolt över denna tjej så att jag skulle kunna hålla på o. skryta en bra stund till, men nu räcker det.
    Roligt med en positiv tråd som omväxling!

• Mumfy  1

Jag har också underbara tonåringar
    De är 18 & 19 år ,grabbar

Så kul med en tråd som är positiv

*lägger till favoriterna*

Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Lorina

Min grabb blir ju 15 år på fredag och vi var iväg för några veckor sedan och köpte en moppe åt honom och han vart såå glad.

Han jobbar med att dela ut reklam varje helg det är inte mycket pengar men det är pengar vi inte kunnat ge honom, så för sin lön åkte han och köpte en ordentlig hjälm + grejer till moppen.

Till alla hjärtans dag köpte han jättefina örhängen för nästan 300:- till sin flickvän. Nu under sportlovet så var han på kryssning med henne och hennes familj och han ringer och frågar om vi vill ha något från taxfree!!

Jag och min minsta dotter har legat på sjukhus i 10 dagar och han har hjälp till här hemma hela tiden + dammsugat och så.

Visst är han underbar!!??

Svar på tråden Underbara tonåringar!!!