• enlitenskrutt

akupunktur mot illamående i göteborg?

Någon som kan rekommendera en barnmorska el. liknande som utför akupunktur mot graviditetsillamående? I göteborg med omnejd.

Tack på förhand!

• Svar på tråden akupunktur mot illamående i göteborg?
  • enlitenskrutt

"puffar" ingen som vet??

• Truls06

Det är svårt med akupunktur och gravida för det är bara barnmorskor som får lov att behandla gravida.

Jag har mått extremt illa under mina graviditeter och även legat inne på sahlgrenska för det. Jag har frågat efter just denna hjälp, dom har börjat titta på det som behandlingmetod men dom hade ingen akupunktör att rekomendera.

Jag har testa akupunktur 2 gånger hos 2 olika men tyvärr har det inte hjälpt mig. Pratar man med akupunktörerna så säger dom att akupunktur hjälper i ca 80% av alla fallen.

Det finns en barnmorska i stenungsund, Marianne Reinthal, som normalt behandlar barn med kolik men hon är väldigt duktig på omvårdadsbiten så man kände sig i bra händer där. Hennes hemsida är www.aqpunktur.se/ . Hon är då alltså auktoriserad att sätta nålar i dig.

Andra gången fick jag akupunktur innan jag blev gravid så då fortsatte jag där även att dom inte var aukotrierade på just gravida men ändå väldigt duktiga och engagerade. Dom heter www.am-kliniken.se/ och ligger vid svingeln.

Lycka till med illamåendet och graviditeten

• enlitenskrutt

Tack så jättemycket för infot.
    Ska kolla upp dessa. Har oxå varit inlagd på SU pga av kräkningar o uttorkning. Börjar ju bli lite desperat efter andra behandlingsmetoder...

• enlitenskrutt

ngn mer som vet?

• Erics mamma

Hej
    Jobbar själv inom Sahlgrenska världen men visste inte att de nekar en akupunktur pga illamående!! Har själv den kunskapen, akupunktur dvs, men ger inte själv gravida dock. Vet att en BM i Lindome ger akupunktur mot illamående och en på Hisingen. Ett tips är att ringa runt till de olika MVC och fråga!

Du kan även försöka behandla dig själv genom att trycka hårt mot den punkten där man sätter akupunktur dvs insidan handleden-3fingrar upp på underarmen mellan senorna i mitten. Kanske lite svårt att förstå men prova. Ibland är man lite extra öm när man trycker över rätt ställe. Punkten man vill stimulera är samma som vid åksjuka och för några år sena var det modernt med ett speciellt armband med en kula på som på det sättet gav akupressur på punkten.

• Hanna36

Sjukgymnaster får oxå behandla gravida med akupunktur! Jag fick akupunktur mot foglossning när jag var gravid av en sjukgymnast på "Fungera" inne i stan! Glad

Svar på tråden akupunktur mot illamående i göteborg?