• Valis

Ingen ägglossning

Har under 7 månader försökt hitta min ägglossning med hjälp av stickor och inte hittat en enda ägglossning. Har bokat tid till gyn nästa vecka. Kommer de att säga att för kort tid har gått? Jag menar vi har ju inte ens haft "chansen" att bli gravida eftersom jag inte haft ägglossning. Vet ni om min man också kommer att behöva testas trots att han har två barn sedan tidigare ? Hur "lätt" är det att få Pergotime ? Är det möjligt att jag får det utskrivet vid mitt första besök eller vill de ta massa prover innan ?
    Tacksam för svar

• Svar på tråden Ingen ägglossning
  • Valis
    Svar på #2
    Ja, jag har hyfsat regelbunden mens, mellan 35-40. Jag har testat ca. 15 dagar varje månad, så tyvärr tror jag inte jag missat ÄL. Tack i alla fall för de uppmuntrande orden!
  • Valis
    Svar på #6
    Jag gick till gyn och berättade om hur jag testat med ÄL-stickor och inte hittat ägglossning på sju månader. Sedan gjorde läkaren ultraljud och såg då att ev. har jag pco i alla fall på ena äggstocken. Han skrev ut Pergotime och jag ska tillbaka och ta prover i nästa vecka och sen på ultraljud igen dag 14 i nästa cykel för att se om jag har ägglossning. Kommer att börja ta Pergotime dag 5. Min man behövde inte testas än sa läkaren.
Svar på tråden Ingen ägglossning