• Ana

Hur har ni mått efter skrapning?

Hur har ni mått efter skrapning?
    Ska in i morgon men är orolig för att det ska göra ont och att jag ska må illa av narkosen. Hur känns det efteråt? Hjälp jag börjar bli orolig...

Opererades för misstänkt utomkvedes för en vecka sedan och är fortfarande öm och framförallt ömklig.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur har ni mått efter skrapning?
  • Truls06

Jag är ledsen för ditt utomhavandeskap.

Jag har haft 3 missfall och blivit skrapad alla gånger, av olika andledning.

Jag mår inte dåligt av narkos utan tycker det är underbart att få somna bort från allt hemska. Sen efter 15-30 min senare vaknar jag upp och allt är borta.

Jag tycker det har varit jätte-skönt då det har kännts som om jag har "fått tillbaka" min kropp direkt vid uppvaket.

Lycka till imorgon!

• ljusets krigare

Jag skrapades igår & det gick jättebra allting, tycker också att det är skönt att somna & sen vakna & veta att man kan börja om för att allt är borta. Jag blödde ganska mycket igår men märkte annars inte av det alls, behövde inte ta värk tabletter & likadant i dag fast att jag knappt blöder.
    Allt kommer att gå bra i morgon gumman, lycka till & försök att blicka framåt. Jätte stora kramar

• frujansson07

Jag var inne för skrapning igår...........tycker att det känns bra att det är över.
    Hur mår ni andra? Har ni haft svårt att bli gravida?

Styrkekramar

• Ova

Jag har också positiv erfarenhet av skrapning. Det minst hemska med mitt MA. Jag hade inget ont och blödde lite i en vecka.
    Så kroppsligt har jag inte lidit av mina ma, mf, men psykiskt är det dessto jobbigare.

• fruZ

Jag har gjort två skrapningar i lokalbedövning. Första gången jobbade jag dagen efter, andra gången var jag lite febrig och min gynekolog tyckte inte jag skulle jobba. Första gången blödde jag lite i en vecka, andra gången småblödningar i 7 veckor. Inte normalt enligt min gyn.

Svar på tråden Hur har ni mått efter skrapning?